تحقیق ارتقاء فناوری و نوآوری در کارخانه…

توضیح مختصر:

مقدمه ممکن است به دفعات شنیده باشیم که سازمانهای هر چندنوآور از صحنه رقابت خارج می شوند ، اما سازمانهای دیگر در همان محیط با موفقیت به کار خود ادامه می دهند. آیا سازمانهایی که از صفحه رقابت خارج می شوند ، می خواستند به چنین سرنوشتی دچار شوند ؟ در پاسخ باید گفت که نمی خواستند یا نمی خواهند به چنین

دسته بندی: مدیریت » مدیریت صنعتی

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 133

حجم فایل:94 کیلوبایت

قیمت: 18000 تومان

مقدمه

ممکن است به دفعات شنیده باشیم که سازمانهای هر چندنوآور از صحنه رقابت خارج می شوند ، اما سازمانهای دیگر در همان محیط با موفقیت به کار خود ادامه می دهند.

آیا سازمانهایی که از صفحه رقابت خارج می شوند ، می خواستند به چنین سرنوشتی دچار شوند ؟ در پاسخ باید گفت که نمی خواستند یا نمی خواهند به چنین سرنوشتی دچار شوند سازمانهای کنونی باید دنبال خلاقیت و نوآوری باشند و برای اینکه از بین نروند همواره باید افراد را تشویق به نوآوری نمایند و پدیده تغییر را با آغوش باز بپذیرند .( رابینز ، 1376)

در اغلب موارد سازمانی کمتر به امر خلاقیت و نوآوری دست می زنند زیرا آن را تجارت ریسک داری می پندارند که باید از کار اصلی خود منحرف شده و به اموری که هنوز امتحان نشده اند ، بپردازند .

سازمانی باید با ساختارهای متناسب سازمانی که متضمن پرورش و رشد خلاقیت باشد به رویارویی آینده بپردازند و در غیر این صورت محکوم به فنا هستند . دی گرین در نوشته خود با عنوان « سازمان برازنده و شایسته » بر این باور است که سازمانی باید حالت سازگاری به خود بگیرند . سازمان خوب و شایسته آن است که محیط را در ک کند ، اطلاعات و آگاهی های بایسته را به سرعت آماده کند ، سریع پاسخ دهد ، بستر مناسبی برای پرورش خلاقیت و نوآوری باشد ، از تجربیات بیاموزد و ساختار خود را بازنگری کند .( Degreem, 1982)

روند رو به رشد تکنولوژی و رقابت فشرده در صنایع و سازمانهای مختلف ، ضرورت خلاقیت و نوآوری را اجتناب ناپذیر گردانیده است و سازمانهایی موفق هستند که خود را با این روند تطبیق دهند در غیر اینصورت محکوم به شکست هستند .

در کشور ما به دلیل برخورداری از ارتکاب طبیعی و منابع خدادادی متاسفانه به فرایند نوآوری توجه چندانی مبذول نگردیده است و منتظر بوده ایم تا دیگران برای ما فکر کنند و به تولیدات محصولات و فرآیندهای جدید بپردازیم و نتایج آنها را پس از مدت طولانی و منسوخ شده دریافت و به کار گیریم .

در مباحث علمی غالباً مفاهیم تحقیق در روش علمی بصورت مراتب بکار برده می شود هر چند بین این دو وجوه مشترک معنایی وجود دارد ، ولی تفکیک آنها موجب تمیز اختلاف بین آنها می شود . تحقیق ، روندی منظم تر و قوی تر و وسیع تر از روش علمی است ، تحقیق با ساختار منظم تری از کنکاش توام است ، که معمولاً منجر به نوعی ثبت مراحل و گزارش نتایج و دستاوردها می شود . هر چند می توان روح علمی را بدون تحقیق بکار گرفته ولی تحقیق علمی را نمی توان بدون روش و جوهر علمی انجام داد .بنابراین تحقیق ، عرصه تخصصی تری از روش شناسایی است .( دلاور ، 1380)

جان دیوی ( J.Dewey) پژوهش را عبارت از فرایند جستجوی منظم برای مشخص کردن یک موقعیت می داند بنابراین پژوهش ، فرایندی است که از طریق آن می توان درباره ناشناخته ها به جستجو پرداخت ، و نسبت به آن شناخت لازم را کسب کرده در این فرایند از چگونگی گردآوری شواهد و تبدیل آنها به یافته را تحت عنوان روش شناسی یاد می شود .( سرمدی ، 1380)

کنترل دقیق ، شرطی که مانع عوامل نامربوط و مزاحم می شود

نمونه گیری صحیح ، شرطی که یافته های پژوهشی را قابل بسط و تعمیم می سازد .

رعایت شرط اول ، امتیاز درونی ، و رعایت شرط دوم ، اعتبار بیرونی تحقیق را موجب می شود . هر تحقیق خاص ، ممکن است دارای هر نوع اعتبار یافاقد یکی از آنها باشد . منظور این نیست که در مواردی که اعتبار درونی یا بیرونی در تحقیق اهمیت دارند ، می توان فقدان دیگری را نادیده گرفت ، بلکه منظور این است که مواردی یافت می شود که یکی از دو مساله حاکم نیست .( دلاور ، 1380)

فهرست مطالب

مقدمه 1

چکیده 10

فصل اول :13

کلیات 14

بیان مسئله 18

فرضیه ها 26

متدولوژی 28

روش شناسایی تحقیق و کارآموزی 31

فصل دوم :34

تئوری پردازیی 35

ادبیات موضوع 42

فصل سوم :108

جامعه 109

جامعه آماری 112

جامعه نمونه 113

پرسشنامه 115

مدل های آماری 117

فصل چهارم :120

تجزیه و تحلیل آماری 121

فصل پنجم :126

نتیجه گیری 127

پیشنهادات 132

منابع تحقیق : 133

عبارات و جملات کلیدی

  • تحقیق مدیریت
  • مدیریت صنعتی
  • رشته مدیریت
  • دانلود تحقیق مدیریت
  • تحقیق ارتقاء فناوری و نوآوری در کارخانه پارس خودرو
  • پارس خودرو
  • ارتقا فناوری
  • نوآوری
  • کارخانه پارس خودرو
  • ارتقا و فناوری کارخانه پارس خودرو
  • تایریخچه پارس خودرو

خرید فایل

تصادفی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد