دسته بندی: مدیریت » مدیریت صنعتی
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 133
حجم فایل:94 کیلوبایت
قیمت: 18000 تومان
مقدمه
ممکن است به دفعات شنیده باشیم که سازمانهای هر چندنوآور از صحنه رقابت خارج می شوند ، اما سازمانهای دیگر در همان محیط با موفقیت به کار خود ادامه می دهند.
آیا سازمانهایی که از صفحه رقابت خارج می شوند ، می خواستند به چنین سرنوشتی دچار شوند ؟ در پاسخ باید گفت که نمی خواستند یا نمی خواهند به چنین سرنوشتی دچار شوند سازمانهای کنونی باید دنبال خلاقیت و نوآوری باشند و برای اینکه از بین نروند همواره باید افراد را تشویق به نوآوری نمایند و پدیده تغییر را با آغوش باز بپذیرند .( رابینز ، 1376)
در اغلب موارد سازمانی کمتر به امر خلاقیت و نوآوری دست می زنند زیرا آن را تجارت ریسک داری می پندارند که باید از کار اصلی خود منحرف شده و به اموری که هنوز امتحان نشده اند ، بپردازند .
سازمانی باید با ساختارهای متناسب سازمانی که متضمن پرورش و رشد خلاقیت باشد به رویارویی آینده بپردازند و در غیر این صورت محکوم به فنا هستند . دی گرین در نوشته خود با عنوان « سازمان برازنده و شایسته » بر این باور است که سازمانی باید حالت سازگاری به خود بگیرند . سازمان خوب و شایسته آن است که محیط را در ک کند ، اطلاعات و آگاهی های بایسته را به سرعت آماده کند ، سریع پاسخ دهد ، بستر مناسبی برای پرورش خلاقیت و نوآوری باشد ، از تجربیات بیاموزد و ساختار خود را بازنگری کند .( Degreem, 1982)
روند رو به رشد تکنولوژی و رقابت فشرده در صنایع و سازمانهای مختلف ، ضرورت خلاقیت و نوآوری را اجتناب ناپذیر گردانیده است و سازمانهایی موفق هستند که خود را با این روند تطبیق دهند در غیر اینصورت محکوم به شکست هستند .
در کشور ما به دلیل برخورداری از ارتکاب طبیعی و منابع خدادادی متاسفانه به فرایند نوآوری توجه چندانی مبذول نگردیده است و منتظر بوده ایم تا دیگران برای ما فکر کنند و به تولیدات محصولات و فرآیندهای جدید بپردازیم و نتایج آنها را پس از مدت طولانی و منسوخ شده دریافت و به کار گیریم .
در مباحث علمی غالباً مفاهیم تحقیق در روش علمی بصورت مراتب بکار برده می شود هر چند بین این دو وجوه مشترک معنایی وجود دارد ، ولی تفکیک آنها موجب تمیز اختلاف بین آنها می شود . تحقیق ، روندی منظم تر و قوی تر و وسیع تر از روش علمی است ، تحقیق با ساختار منظم تری از کنکاش توام است ، که معمولاً منجر به نوعی ثبت مراحل و گزارش نتایج و دستاوردها می شود . هر چند می توان روح علمی را بدون تحقیق بکار گرفته ولی تحقیق علمی را نمی توان بدون روش و جوهر علمی انجام داد .بنابراین تحقیق ، عرصه تخصصی تری از روش شناسایی است .( دلاور ، 1380)
جان دیوی ( J.Dewey) پژوهش را عبارت از فرایند جستجوی منظم برای مشخص کردن یک موقعیت می داند بنابراین پژوهش ، فرایندی است که از طریق آن می توان درباره ناشناخته ها به جستجو پرداخت ، و نسبت به آن شناخت لازم را کسب کرده در این فرایند از چگونگی گردآوری شواهد و تبدیل آنها به یافته را تحت عنوان روش شناسی یاد می شود .( سرمدی ، 1380)
کنترل دقیق ، شرطی که مانع عوامل نامربوط و مزاحم می شود
نمونه گیری صحیح ، شرطی که یافته های پژوهشی را قابل بسط و تعمیم می سازد .
رعایت شرط اول ، امتیاز درونی ، و رعایت شرط دوم ، اعتبار بیرونی تحقیق را موجب می شود . هر تحقیق خاص ، ممکن است دارای هر نوع اعتبار یافاقد یکی از آنها باشد . منظور این نیست که در مواردی که اعتبار درونی یا بیرونی در تحقیق اهمیت دارند ، می توان فقدان دیگری را نادیده گرفت ، بلکه منظور این است که مواردی یافت می شود که یکی از دو مساله حاکم نیست .( دلاور ، 1380)
فهرست مطالب
مقدمه 1
چکیده 10
فصل اول :13
کلیات 14
بیان مسئله 18
فرضیه ها 26
متدولوژی 28
روش شناسایی تحقیق و کارآموزی 31
فصل دوم :34
تئوری پردازیی 35
ادبیات موضوع 42
فصل سوم :108
جامعه 109
جامعه آماری 112
جامعه نمونه 113
پرسشنامه 115
مدل های آماری 117
فصل چهارم :120
تجزیه و تحلیل آماری 121
فصل پنجم :126
نتیجه گیری 127
پیشنهادات 132
منابع تحقیق : 133
تصادفی