دسته بندی: مدیریت » رهبری
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 93
حجم فایل:436 کیلوبایت
قیمت: 19800 تومان
دانلود تحقیق در مورد بررسی رابطه بین عزت نفس مدیران و اثربخشی آنان در مدارس راهنمایی،
در قالب doc و در 93 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
چکیده
فصل اول: مقدمه تحقیق
1-1- بیان مسأله
1-2- ضرورت و اهمیت تحقیق
1-3- اهداف تحقیق
1-4- فرضیه های تحقیق
1-5- تعریف متغیرهای اصلی تحقیق
فصل دوم: بررسی مطالعات پیشین
2-1 خود
2-2 خودپنداره
2-3 عزت نفس
2-4 عزت نفس و جنسیت
2-5 اثر بخشی
2-6 نقش مدیر در اثر بخشی مدارس
2-7 معیارهای ارزیابی اثربخشی مدیران
2-8 ویژگی های مدیران اثر بخش
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- روش تحقیق
3-2- جامعه آماری
3-3- حجم نمونه
3-4- روش نمونه گیری
3-5- ابزار تحقیق
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1- نتایج مربوط به فرضیه اول
5-2- نتایج مربوط به فرضیه دوم
5-3- نتایج مربوط به فرضیه سوم
5-4- نتایج مربوط به فرضیه چهارم
5-5- نتیجه گیری کلی
5-6- محدودیت ها
5-7- پیشنهادها
منابع فارسی
ضمائم
ضمیمه 1: تست آُیزنک
ضمیمه 2: پرسش نامه اثربخشی
چکیده تحقیق:
پژوهش حاضر به منظور رابطه بین عزت نفس مدیران و اثربخشی آنان در مدارس راهنمایی دخترانه ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان مشهد انجام گرفت. فرضیه اساسی در این پژوهش آن است که بین عزت نفس مدیران و اثربخشی آنان در مدارس ارتباط معنی داری وجود دارد.
جامعه آماری در این تحقیق، کلیه مدیران مدارس راهنمایی دخترانه (20نفر) و کلیه معلمان (220 نفر) در ناحیه 2 شهر مشهد است.
گروه مورد بررسی کلیه مدیران مدارس راهنمایی دخترانه است. بنابراین برای گروه مدیران از روش سرشماری به جای نمونه گیری استفاده شده است و حجم نمونه برای گروه معلمان 55 نفر می باشد. ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش را در یک پرسش نامه محقق ساخته تحت عنوان (اثر بخشی مدیران) که برای تعیین اثر بخشی مدیران توسط معلمان مربوطه تکمیل می گردید و دیگر یک تست (مقیاس عزت نفس آیزنک) برای تعیین عزت نفس مدیران که توسط خود مدیران پاسخ داده می شود تشکیل می دهد.
روش تحقیق در این بررسی همبستگی است و برای تحلیل داده ها از ضریب هم بستگی استفاده شده است.
نتایج به دست آمده عبارت اند از:
1- بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان رابطه معنا داری وجود دارد.
2- بین اثر بخشی مدیرانی که عزت نفس بالا دارند و مدیرانی که عزت نفس پایین دارند، تفاوت معنی دار وجود دارد.
3- بین اثر بخشی مدیرانی که عزت نفس بالا دارند با مدیرانی که عزت نفس متوسط دارند، تفاوت معنی داری وجود ندارد.
4- بین اثر بخشی مدیرانی که عزت نفس متوسط دارند با مدیرانی که عزت نفس پایین دارند، تفاوت معنی دار وجود دارد.
نتایج به دست آمده گویای این واقعیت است که هر چه عزت نفس مدیران بالاتر باشد، اثر بخشی آنان بیشتر است و برعکس و هم چنین بیشتر مدیران مدارس، تقریباً از عزت نفس بالایی برخوردار می باشند …
تصادفی