پروژه اصول کلی ماشینهای دوار در کارخانجات…

توضیح مختصر:

فصل اول : مقدمه بسیاری از تجهیزات حساس وکلیدی در کارخانجات و به خصوص صنایع بزرگ را ماشینهای دوار تشکیل می دهند و نابالانسی جرمی قسمتهای متحرک این تجهیزات یکی از مشکلات تکراری و مهم آنها است . بسیاری از روتورها در معرض تغییر دائمی شرایط بالانس قرار دارند . این تغییرات معمولاً به دلیل سایش در اثر ب

دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 105

حجم فایل:129 کیلوبایت

قیمت: 18000 تومان

فصل اول :

مقدمه

بسیاری از تجهیزات حساس وکلیدی در کارخانجات و به خصوص صنایع بزرگ را ماشینهای دوار تشکیل می دهند و نابالانسی جرمی قسمتهای متحرک این تجهیزات یکی از مشکلات تکراری و مهم آنها است . بسیاری از روتورها در معرض تغییر دائمی شرایط بالانس قرار دارند . این تغییرات معمولاً به دلیل سایش در اثر برخورد مواد ساینده ، چسبیدن برخی مواد مانند گرد و غبار ، رسوب مواد ، تغییرات حرارتی در ماشین ، تغییرات پروسه کاری و غیره رخ می دهند . بروز مسایل فوق باعث بالا رفتن ارتعاشات ماشین شده و در نتیجه موجب کاهش عمر قطعات و خرابی المانهای ماشین می گردد.

افزایش ارتعاشات می تواند به حدی برسد که کارکرد ماشین را غیر ممکن نموده و توقف ماشین را اجتناب ناپذیر نماید . در چنین شرایطی یک راه حل قدیمی یعنی بالانس در محل نصب چاره ساز می باشد . در این روش توسط دستگاه های آنالیز ارتعاشات از ماشین اندازه گیری ارتعاشی به عمل می آید و دامنه و فاز ارتعاشات اندازه گیری می شود . سپس براساس دستورالعمل مشخصی با چندین مرحله راه اندازی و توقف تجهیز و اتصال وزنه های بالانس کننده آزمایشی و تکرار اندازه گیری ها نهایتاً روتور به شرایط بالانس جرمی رسیده و عملیات بالانس به پایان می رسد و تجهیز مجدداً راه اندازی می گردد . این پروسه در شرایط مختلف معمولاً بین چند ساعت تا چند روز به طول می انجامد .

چکیده

ارتعاشات ماشین های دوار یکی از مسایل مهم مهندسی محسوب می گ ردد . نابالانسی روتور به عنوان عمومی ترین منبع ایجاد ارتعاشات ، رایج ترین مشکل سیستمهای دوار می باشد . افزایش دائمی نابالانسی در بسیاری از تجهیزات صنعتی مانند فنها ، توربین ها ، پمبها ، کمپرسورها و … عموماً موجب توقف تولید گردیده و خسارات سنگینی به صنایع وارد می کند . امروزه بالانس اتوماتیک ماشینهای دوار به عنوان یکی از جدیدترین و بهترین راه حلها مورد توجه مجامع علمی و صنعتی قرار دارد . در این پروژه بالانس اتوماتیک ماشینهای دوار مورد بررسی قرار گرفته است .

ابتدا روشهای مختلف بالانس اتوماتیک و کنترل ارتعاشات شناسایی و دسته بندی شده است .به طور کلی روشهای بالانس اتوماتیک به دو دسته فعال و غیر فعال تقسیم می گردد. در روشهای غیر فعال بالانس رینگ و گلوله مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و معادلات دینامیکی حاکم بر این سیستم ، شرط جواب دهی و نقاط تعادل آن بررسی شده است .

سیستمهای بالانس فعال نیز به دو دسته تقسیم گردیده اند . دسته اول سیسمتهای کنترل مستقیم ارتعاشات می باشند که قادرند از طریق عملگرهای مغناطیسی ، نیروهای کنترلی مناسبی برای کنترل ارتعاشات روتور به آن اعمال کنند . دسته دوم ابزارهایی هستند که با جابجا کردن وزنه های تصحیح ، روتور را بصورت اتوماتیک و کنترل شده بالانس می نمایند .

به طور کلی سیستمهای جابجا کننده ی وزنه به سه دسته ی هدهای دکارتی ، قطبی و جابجایی مایع تقسیم می شوند . در این پروژه در ضمن معرفی این سه دسته ، معادلات حاکم ارائه شده ونمونه هایی از هر یک معرفی شده است . روشهای کنترل سیستم بالانس اتوماتیک به دو دسته ، « جابجایی بهینه » و « جابجایی مشخص » تقسیم شده و هر یک برای روتورهای جفکات و روتور صلب با در نظر گرفتن اثرات ژیروسکوپی و برای روتورهای انعطاف پذیر ، شرح داده شده است .

بالانس اتوماتیک به روش مودال و ضرایب تأثیر نیز شرح داده شده و برای رفع معایب آنها یک الگوریتم بالانس اتوماتیک ترکیبی پیشنهاد شده است . در این روش ابتدا ماتریس ضرایب اثر از روی پارامترهای مودال محاسبه شده و این ماتریس برای شروع عملیات بالانس به کار می رود . حین جابجایی جرم ماتریس ضرایب اثر جدید محاسبه و برای تکمیل و عملیات بالانس به کار می رود .

عبارات و جملات کلیدی

  • پروژه
  • دانلود پروژه
  • پروژه برق و الکترونیک
  • دانلود پروژه برق
  • ماشینهای دوار
  • اصول کلی ماشینهای دوار
  • ماشینهای دوار
  • کارخانجات بزرگ
  • کارایی ماشین آلات
  • کاربرد در صنعت
  • ماشین دوار

خرید فایل

تصادفی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد