دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی
فرمت فایل دانلودی: doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 87
حجم فایل:315 کیلوبایت
قیمت: 13000 تومان
فهرست مطالب :
فصل اول
مقدمه
بیان مسأله
ضرورت و اهمیت تحقیق
فرضیات یا سؤالات تحقیق
روش تحقیق
جامعه پژوهش و حجم نمونه
تعریف واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم
تعریف اضطراب و انواع آن
شدت اضطراب
علل و انگیزه های اضطراب
شیوع اضطراب
اضطراب از دیدگاه مکاتب روانشناسی
تعریف تیپهای شخصیتی (مفهوم الگوی رفتاری A و B و توسعه آن)
رابطه الگوی رفتاری A و B با رفتارهاو متغیرهای دیگر
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
تحقیقات انجام شده در ایران
فصل سوم
جامعه پژوهش
نمونه پژوهش
روش نمونه گیری
روش آماری (ابزار اندازه گیری)
روایی و پایایی ابزار اندازه گیری
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها
جداول آماری
آزمون فرضیه ها
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
بررسی نتایج
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادات
قسمتی از متن :
در این پژوهش به منظور مطالعه میزان اضطراب در تیپ شخصیتی A و B، ۲۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه تربیت معلم تهران (۱۰ نفر تیپ شخصیتی A و ۱۰ نفر تیپ شخصیتی B) را با کمک مقیاس تیپ شناسی شخصیت A و B اسپنسر رانوس (که دارای ۲۵ سؤال به صورت بلی - خیر - نمی دانم) و نیز براساس آزمون اضطراب سنج کتل مورد بررسی قرار گرفتند.
مطابق اغلب یافته های مطالعاتی پیشین، یافته های پژوهش حاضر نشان می دهند که در کل آزمودنیهای تیپ شخصیتی A اضطراب بالاتری را از افراد تیپ شخصیتی B تجربه می کنند (با اختلاف میانگین = ۸/۲)
همچنین برحسب نتایج آزمون تحلیل آماری t استودنت در درجه آزادی ۱۸ = d.f و در سطح ۰۵/۰ = در جهت بررسی فرضیه ۲ سویه تحقیق «که بین میزان اضطراب تیپ شخصیتی A و B تفاوت معنی داری وجود دارد»، یافته ها بیانگر تفاوت معنی داری بین میزان اضطراب در ۲ تیپ شخصیتی A و B می باشند که این یافته ها در این پژوهش با یافته ها و نتایج تحقیقات مشابه (نظیر تحقیقات فریدمن و روزنمن (۱۹۷۴) یا تحقیقات پرایس (۱۹۸۳)) هماهنگی قابل ملاحظه ای را نشان می دهند.
تصادفی