مقدمه
نشتی روغن در هر نقطه از سیستم هیدرولیک موجب کاهش بازده و افزایش افت توان می گردد. به دلیل وجود مقداری لقی استاندارد در اکثر اجزاء سیستم هیدرولیک، وجود نشتی داخلی اجتنآب ناپذیر است. با افزایش مقادیر این لقی ها در اثر سایش قطعات درگیر، نشتی به تدریج افزایش یافته وضمن به هدر رفتن مقداری از توان سیستم موجب اخلال در عملکرد صحیح عملگرها می شود. البته روغن حاصل از نشتی داخلی به سیستم باز می گردد. نشتی های خارجی موجب اتلاف روغن شده و ضمن کاهش ضریب اطمینان، منظره بدی پیرامون سیستم هیدرولیک نمایان می سازند. انتخآب نامناسب اتصالات برای لوله ها، اصلی ترین عامل ایجاد نشتی خارجی می باشد.
تصادفی