دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی
فرمت فایل دانلودی: doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 175
حجم فایل:468 کیلوبایت
قیمت: 28000 تومان
فهرست مطالب :
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و هدف پژوهش
فرضیه ی پژوهش
سوال پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها
فصل دوم
اختلال مربوط به کمبود توجه (بیش فعالی)
نشانه های کمبود توجه – بیش فعالی درکودکان
عوامل مؤثر در بروز بیماری
شیوع
بیش فعالی و رابطه آن با جنسیت
سبب شناسی
خصوصیات بالینی (ADHD)
درمان
دارو درمانی
رفتار درمانی
روشهای عامل سنتی
بازی
عوامل مؤثر در بازی
تأثیر جنس
تأثیر هوش
تأثیر سن
تأثیر محیط
بازی واهمیت آن
ارزشهای بازی
انواع بازی از دیدگاه پیاژه
بازی تمرینی
انواع بازیهای تمرینی
بازی نمادین
مراحل بازیهای نمادین
انواع بازیهای نمادین
بازی با قاعده
نظریه های مربوط به بازی
نظریه ی انرژی اضافی یا مازاد
نظریه ی پیش تمرین
نظریه ی استراحت و رفع خستگی
نظریه ی تکرار فعالیتهای اجدادی
نظریه ی تکرار فعالیتهای غریزی
نظریه ی جبران
نظریه ی اصل لذت
کاتارسیس
دیدگاه دکرولی درمورد بازی
دیدگاه فروبل
دیدگاه ژان شاتو
دیدگاه پرز
دیدگاه اشترن
دیدگاه شارلوت بوهلر
دیدگاه هارلوک
دیدگاه اسپادگ
طبقه بندی پارتن براساس میزان درگیری اجتماعی
طبقه بندی لوون فلد
بازیها از نظر اجرا
اسباب بازی
ویژگی های اسباب بازی
انواع اسباب بازی
ارزش درمانی بازی
بازی درمانی
بازی درمانی از نظر روش شناختی موضوع
انشعاب بازی درمانی براساس نظریه روانکاوی
بازی درمانی فعال
بازی درمانی غیرفعال
بازی درمانی گروهی
مفاهیم و نظریه های بازی در قرن بیستم
اتاق بازی درمانی
شن بازی درمانی و تاریخچه آن
اهمیت شن در تکنیک دنیا
گستره ی نظریه کاف درشن بازی
فرآیند بهبود بخشی و درمان شن بازی
قدرت درمانی شن بازی از دیدگاه یونگ
تعبیر وتفسیر با تأخیر
از رمز درآوردن سینی های شن
مراحل رشدی پیاژه در شن بازی کودکان
مروری بر تحقیقات انجام شده
فصل سوم
مقدمه
جامعه آماری
نمونه وروش نمونه گیری
ابزار پژوهش
مقیاس درجه بندی معلم کانرز
روش آماری
روش اجرا
مشاهدات بالینی
فصل چهارم
فرضیه ی پژوهش
جداول
نمودار
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
لزوم آموزش والدین و آموزگاران
درمان اختلال بیش فعالی-کم توجهی (ADHD) با رویکرد شناختی – رفتاری
انتقادات
پیشنهادات
پیوست
منابع
قسمتی از متن :
پژوهش به بررسی میزان تأثیر شن بازی درمانی در درمان کودکان بیش فعال ۷-۵ سال استان تهران پرداخته است.
برای تشخیص کودکان بیش فعال از پرسشنامه کانرز استفاده شده و همینطور از سینی شن بعنوان ابزار استفاده شد.
ازآنجائیکه آزمودنیها دردو گروه آزمایش و کنترل قرار داشتند گروه آزمایشی مورد درمان قرارگرفتند اما گروه کنترل که از شیوه ی آموزش مهد کودک استفاده کرده بودند با افزایش بیش فعالی روبرو شدیم که در این پژوهش شیوه ی آموزشی مهد کودک ها مورد انتقاد قرار گرفت.
تصادفی