دسته بندی: مدیریت » مدیریت سازمانی
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 76
حجم فایل:1,444 کیلوبایت
قیمت: 25000 تومان
دانلود فصل 9 کتاب رفتار بنگاه و سازمان های صنعتی،
در قالب word و در 76 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
رفتار بنگاه و سازمان های صنعتی- فصل 9:
الگوهای انحصار چندجانبه:
پرسش:
سقوط قیمت های نفت خام؛ چرا مشتریان برخی مناطق، تأثیر آن را در جایگاه های بنزین نمی بینند؟
در تابستان 2006، قیمت نفت خام از بشکه ای 74 دلار به 64 دلار کاهش یافت. در نتیجه سقوط قیمت های نفت خام، مصرف کنندگان اغلب مناطق با خوشحالی شاهد کاهش قیمت بنزین بودند، اما نه همه. در برخی مناطق، مردم این قدر خوش شانس نبودند.
در چند منطقه دورافتاده و مجزا، مصرف کنندگان مغبون شدند؛ چون جایگاهداران بنزین این کاهش قیمت را اعمال نکردند. گروه های حمایت از مصرف کننده اعلام کردند که فروشندگان بنزین با یکدیگر ساخت و پاخت کرده و با بالا نگه داشتن مصنوعی قیمت بنزین، به سودهای انحصاری دست یافته اند. واضح بود که جایگاهداران چنین اتهاماتی را تکذیب کنند.
بر اساس شواهد فوق، آیا فکر می کنید جایگاه های بنزین در این مناطق برای کسب سودهای انحصاری دست به تبانی زده بودند؟ توضیح دهید.
اهداف آموزشی:
پس از مطالعه فصل باید بتوانید:
به پرسش فصل پاسخ دهید.
توضیح دهید چگونه باورها و کنش های راهبردی در محیط های انحصار چندجانبه تصمیم گیری های بهینه را شکل می دهند.
شرایطی که یک بنگاه در آن به صورت انحصار چندجانبه سوئیزی، کورنو، اشتاکلبرگ یا برتراند عمل می کند، شناسایی کنید و اثرات هر یک از انواع انحصار چندجانبه بر تصمیمات قیمت گذاری بهینه، تصمیمات مربوط به تولید و سود بنگاه را تعیین کنید.
با استفاده از توابع عکس العمل (یا بهترین پاسخ) تصمیمات بهینه و واکنش های احتمالی رقبا در یک محیط انحصار چندجانبه را شناسایی کنید.
شرایط یک بازار قابل اعتراض را شناسایی کرده و اثرات آن بر قدرت بازار و پایداری سودهای بلندمدت را شرح دهید …
تصادفی