خلاصه
کنترل بردار در تحریک موتور القایی بکار گرفته می شود تا واکنش گشتاور سریع را ایجاد کند. روش های کنترل بردار مختلف قبلا مطرح شده است، که در میان آن ها کنترل گشتاور مستقیم، عملکرد دینامیک سطح بالایی را با برنامه کنترل بسیار ساده ایجاد می کند. طرح DTC پایه، بر مبنای کنترل پسماند مغناطیسی جریان و گشتاور می باشد. عملکرد گشتاور دینامیک در کشش و کاربردهای وسایل نقلیه الکترونیک ی بسیار مهم می باشد. روش دستیابی سریعترین عملکرد دینامیک با اصلاح طرح DTC پایه در این مقاله مورد بحث می باشد. این موارد از طریق بکارگیری بردار ولتاژ جداگانه حاصل شده که بزرگترین بخش های جریان محسوس را در زمان فعالیت گشتاور ایجاد می کند. روش اصلاحی در کنترل سرعت موتور القایی بدون حسگر مورد استفاده قرار می گیرد. طرح جدید با استفاده از ابزار شبیه سازی SEQUEL مورد تحلیل قرار می گیرد.
مقدمه
طرح کنترل گشتاور مستقیم، کنترل جداگانه ای از گشتاور و جریان ماشین القایی را ایجاد می کند. این طرح دارای ساختار کنترل ساده ای بوده و واکنش گشتاور دینامیک خوب و سریعی را ایجاد می کند. آن همچنین کنترل غیر مستقیمی از جریانات و ولتاژهای استاتور را ایجاد می کند. این طرح در ابتدا توسط دپنبراک مطرح شد و به نام کنترل خودمختار مستقیم (DSC) می باشد. بعدها تاکاهاشی و نوگوچی روش کنترل گشتاور مستقیم را معرفی کردند که اصلاح جزئی از طرح DSC بوده است. DTC محبوبیت زیادی را بعد از معرفی به دلیل طرح کنترل ساده آن بدست اورد.
تصادفی