دسته بندی: مدیریت » برنامه ریزی
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 106
حجم فایل:92 کیلوبایت
قیمت: 25000 تومان
دانلود پایان نامه در مورد معرفی JIT،
در قالب word و در 106 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: معرفی JIT
تاریخچه و تکامل تولید بهنگام
تعریف نظام بهنگام
نظام بهنگام در یک نگاه
مبانی تولید بهنگام
اجزای تولید بهنگام
اهداف تولید بهنگام
مزایا و محدودیت های JIT
منطق اجرای JIT
پیش نیازهای یک برنامه JIT
برنامه ریزی نظام تولید بهنگام
فصل دوم: اجرای برنامه JIT
مقدمه
1- ایجاد یک استراتژی اجرایی
2- یک برنامه عملیاتی برای اجرا
1-2-وقتی فعالیت های اجرای JIT تکمیل می شود
2-2-چگونه فعالیت های اجرایی JIT انجام می شود
3- سیستم های جمع آوری و سنجش داده ها
4- پروژه های آزمایشی (راهنما)
5- بحث در مورد مقاومت کارکنان و اتحادیه ها
1-5- مقاومت کارکنان
2-5- اتحادیه ها
6- فرایند اجرای JIT
فصل سوم: کنترل JIT
کنترل تولید در نظام بهنگام
سیستم کانبان
وظایف کانبان
تولید یکنواخت
کاهش زمان عملیات و زمان چرخه
اجرای سیستم کانبان
وظایف کانبان
انواع جریان مواد
گردش کانبان
وسعت عمل کانبان
فصل چهارم: ابداع کننده JIT / شرکت تویوتا
شرکت تویوتا
مقدمه
تاریخچه
سیستم تولید تویوتا (TPS)
تولید بهنگام (JIT)
کانبان
JIDOKA
فلسفه و چشم انداز تویوتا
فرهنگ سازمانی و ارزش ها
آینده
تشریح مفاهیم
واژه نامه انگلیسی- فارسی
فهرست منابع
بخشی از متن پایان نامه:
معرفی JIT:
تاریخچه و تکامل تولید بهنگام:
JIT یک فلسفه مدیریت ژاپنی است که از اوایل دهه 1970 در بسیاری از مؤسسات تولیدی ژاپن مورد استفاده قرار گرفت. این فلسفه اولین بار توسط «تائیچی اونو» در شرکت تویوتا به عنوان ابزاری برای برآورده ساختن خواسته مشتری با حداقل تأخیر معرفی و به کار گرفته شد. به همین دلیل تائیچی اونو اغلب پدر نظام بهنگام نامیده می شود. کارخانجات تویوتا اولین محلی بودند که نظام بهنگام در آن مطرح گردید. این نظام در بحران نفتی سال 1973 مورد حمایت وسیعی قرار گرفت و پس از آن توسط بسیاری سازمان های دیگر انتخاب گردید.
JIT در آغاز به عنوان روشی برای کاهش سطوح موجودی انبارهای ژاپنی مطرح بود. امروزه JIT به یک فلسفه مدیریتی شامل مجموعه ای از علوم و در اختیار گرفتن یک سری جامع از اصول و تکنیک های تولید گسترش یافته است. تولید بهنگام درصورتی که به شکل مناسب دریک سازمان به کار گرفته شود ظرفیت تقویت مزیت رقابتی سازمان را در بازار به شکل اساسی با کاهش اتلاف ها و بهبود کیفیت محصول و بهره وری تولید دارا خواهد بود …
تصادفی