دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 88
حجم فایل:66 کیلوبایت
قیمت: 9000 تومان
دانلود تحقیق با موضوع اختلال کمبود توجه،
در قالب word و در 88 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن اصلی:
اهداف این پژوهش عبارت از:
1- تعیین میزان افسردگی در دانشجویان دختر خوابگاهی و غیرخوابگاهی
2- تعیین میزان پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر خوابگاهی و غیرخوابگاهی
3- تعیین رابطه افسردگی بر پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دختر خوابگاهی و غیرخوابگاهی
فرضیه های پژوهش:
1- میزان افسردگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه دارد.
2- میزان افسردگی دختران خوابگاهی بیشتر از دختران غیرخوابگاهی است.
3- پیشرفت تحصیلی دختران خوابگاهی پایین تر از دختران غیرخوابگاهی است.
متغیرها و تعریف عملیاتی آن ها:
در طرح فرضیه های مذکور، از سازه هایی استفاده شده است که با کمی احتیاط می توان آن ها را متغیر نامید. متغیر نمادی است که اعداد یا ارزش ها به آن نسبت داده می شود. مفیدترین راه طبقه بندی متغیرها در یک تحقیق غیر آزمایشی، تقسیم آن ها به متغیر پیش بین و متغیر ملاک است. (دلاور، 1383)
الف- متغیر پیش بین:
متغیر پیش بین، متغیری است که از پیش وجود دارد و فرض شده است که بر متغیر ملاک تأثیر دارد.
متغیر پیش بین در این پژوهش «خوابگاهی» می باشد که تعریف عملیاتی آن در زیر می آید.
خوابگاهی: فردی که دور از خانواده خود و در خوابگاه های دانشجویی ساکن است.
ب- متغیر ملاک:
متغیر ملاک، عبارت است از وجه یا جنبه ای از رفتار یک ارگانیزم که تحریک شده است و متغیر ملاک مشاهده یا اندازه گیری می شود تا تأثیر متغیر مستقل بر آن معلوم شود و در این تحقیق، متغیرهای ملاک افسردگی و پیشرفت تحصیلی است که تعریف عملیاتی و مفهومی آن ها، در زیر می آید.
1- افسردگی: عبارت است از حالت روانی ناخوشی است که با ویژگی هایی مانند دلزدگی، احساس غمگینی، یأس خستگی پذیری، احساس شکست و خود ناارزنده سازی مشخص می شود و غالباً با یک اضطراب کم و بیش شدید همراه است. (دادستان، 1376)
چکیده تحقیق:
پژوهش حاضر قصد دارد به بررسی رابطه بین افسردگی و پیشرفت تحصیلی و تفاوت آن در دو گروه خوابگاهی و غیرخوابگاهی بپردازد. در واقع بدنبال پاسخ به این سؤال است که آیا محیطی مانند خوابگاه می تواند با ایجاد افسردگی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیر بگذارد؟
برای رسیدن به هدف مذکور از طرح پس رویدادی (علیـ مقایسه ای) استفاده کردیم. جامعه و نمونه پژوهش حاضر، کل دانشجویان دختر در حال تحصیل رشته روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشد که کل جامعه به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفت.
داده های مورد نظر برای متغیر افسردگی، از طریق پر کردن سیاهه افسردگی بک و برای پیشرفت تحصیلی معدل ترم گذشته دانشجویان جمع آوری شد.
برای تجزیه و تحلیل آماری داده های از ضریب همبستگی پیرسون و t دو گروه مستقل استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که بین میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد.
این فایل به همراه چکیده، فهرست، متن اصلی و منابع با فرمت (docx قابل ویرایش) در اختیار شما قرار می گیرد.
تصادفی