دسته بندی: مدیریت » مدیریت اطلاعات
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 183
حجم فایل:5,379 کیلوبایت
قیمت: 19800 تومان
دانلود تحقیق در مورد ارزیابی هم سوئی بین استراتژی فن آوری اطلاعات و استراتژی کسب و کار در گروه سایپای گلپایگان،
در قالب doc و در 183 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: طرح مسأله
1-1- مقدمه
1-2- عنوان تحقیق
1-3- بیان مسأله
1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق
1-5- اهداف کلی و جزئی تحقیق
1-6- قلمرو مکانی و زمانی تحقیق
1-7- سوالات و فرضیه های تحقیق
فصل دوم: مروری بر ادبیات موضوع
2-1- مقدمه
2-2- بررسی نظریه های پیرامون موضوع
2-2-1- هم سوئی از طریق معماری
2-2-2- هم سوئی از طریق ارتباط
2-2-3 – هم سوئی از طریق حاکمیت
2-2-4- معرفی مدل های مطرح هم سوئی از طریق معماری
2-2-4-1- مدل بی.تم
2-2-4-2- مدل روش معماری سازمانی
2-2-5- معرفی مدل های مطرح همسوئی ارتباطی
2-2-5-1- مدل هندرسون- ونکاترامن
2-2-5-1-1- معرفی نواحی مدل
2-2-5-1-2- پیوندها
2-2-5-1-3-دیدگاه های هم سوسازی
2-2-5-1-4- تحلیل مدل
2-2-5-2- مدل سنجش بلوغ هم سوئی استراتژیک لوفتمن
2-2-5-2-1- معیارهای بلوغ
2-2-5-2-2- سطوح بلوغ همسوئی
2-2-5-2-3- درک و شناسائی رابطه کسب و کار و فن آوری اطلاعات
2-2-5-2-4-راهبرد هم سویی به عنوان یک فرآیند
2-2-6 – معرفی مدل های مطرح هم سوئی حاکمیت
2-2-6-1- مدیریت کارایی کسب وکار
2-2-6-2- حاکمیت فن آوری اطلاعات
2-2-6-2-1- معرفی کوبیت
2-2-6-2-2- معرفی ایزو 27001
2-2-6-2-3- کتابخانه زیرساخت فن آوری اطلاعات
2-2-7- مقایسه مدل های هم سوئی و انتخاب مدل
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- روش و طرح تحقیق
3-2- سئوالات تحقیق و روش کسب نتایج
3-3- تیم خبرگان
3-4- نحوه بررسی اطلاعات
3-5- ابزار جمع آوری داده ها
3-5-1- پرسش نامه ارزیابی مدل لوفتمن
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه
4-2- تجزیه و تحلیل پاسخ ها براساس مدل لوفتمن
فصل پنجم: نتیجه گیری، بحث و پیشنهادها
5-1- مقدمه
5-2- بررسی مهم ترین سؤالات و چالش ها
5-3-ایجاد معیار بومی امنیت در معیارهای مدل لوفتمن
فصل ششم: منابع، مراجع و پیوست ها
6-1- منابع و مراجع
6-2- پیوست ها
6-2-1- پرسش نامه مدل لوفتمن
6-2-2- معرفی اس.یو.پی
چکیده تحقیق:
امروزه تغییرات به وجود آمده در بازارهای جهانی، تغییرات اساسی در نیازمندی های مشتریان (کاهش کمیت تقاضا و افزایش در سطح کیفیت محصولات درخواستی عطف به ابعاد کیفیت مانند زیبایی، عمر، دوام، قابلیت اطمینان و … ) ایجاد نموده و متناسب با آن، جهت گیری دولت به سمت کوچک سازی، گروه صنعتی سایپا را بر آن داشته است تا با ایجاد زیر ساخت مناسب که دارای انعطاف پذیری در حد مطلوب باشد، نیازمندی های حال و آتی مشتریان را شناسایی و برآورده نماید. از طرفی در محیط پرتلاطم و متغیر امروزی، جهت موفقیت و پیشرفت سازمان ها باید تمامی بخش های سازمان از جمله سایپای گلپایگان با مسیر استراتژیک آن سازمان هم سو گردند. با توجه به نفوذ فن آوری اطلاعات در حوزه های مختلف کسب و کار، واحد فن آوری اطلاعات در بین این واحدها و هم چنین از بعد هم سویی استراتژی های مربوطه با استراتژی کسب وکار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
در حال حاضر سرمایه گذاری های کلانی که در حوزه فن آوری اطلاعات در زمینه های مختلف هم چون زیرساخت، سیستم های کاربردی، سرویس های مورد نیاز می گردد، مدیریت سازمان ها را برآن داشته است تا طی بررسی وضعیت جاری فن آوری اطلاعات در پاسخ دهی به نیازهای سازمان، مشکلات جاری را در خصوص عدم هماهنگی فن آوری اطلاعات و کسب وکار استخراج و راه کارهای رفع این مشکلات را با سناریوهای عملیاتی با استفاده از مدل های شناخته شده برطرف نماید. لذا ضروری است ضمن ارزیابی این هم سوئی، راهکارهای مربوطه برای ارتقاء و حفظ این هم سویی ارائه گردد.
برای شناخت چالش ها و مشکلات موجود، هم سویی در ابتدا مرور نسبتاً کاملی برروی روش های هم سویی صورت پذیرفته است. با استفاده از مدل مرجع هندرسون- ونکاترامن مؤلفه های دو حوزه فن آوری اطلاعات و کسب و کار و دیدگاه های هم سویی معرفی گردیده و با استفاده از مدل بلوغ لوفتمن با توجه به مؤلفه های ذکر شده و معیارهای این مدل، سطح بلوغ هم سویی ارائه گردیده است. در فرآیند طی شده پس از شناخت چالش ها و مشکلات در خصوص معیارهای مدل لوفتمن راهبردهای عملیاتی برای ایجاد هم سویی نیز ارائه گردیده است.
طی مراحل تحقیق مشخص شد موضوع امنیت اطلاعات اگرچه اولویت نخست صنایع غیرنظامی کشور نیست، اما تحریم های درنظرگرفته شده برای ایران که محدودیت هایی را نیز برای شرکت های خارجی در تعاملات شان با ایران در نظر می گیرد، ضریب محرمانه به برخی اطلاعات صنعتی کشور داده است. به همین جهت این دیدگاه با استفاده از یک معیار جدید در مدل بلوغ لوفتمن بهمراه سطوح جدید معرفی گردیده است تا این مدل از کارایی بیشتری برای شناخت مشکلات هم سویی برخوردار گردد.
تصادفی