مقاله مقایسه الگوهای تدریس نوین و سنتی

توضیح مختصر:

دانلود مقاله با موضوع مقایسه الگوهای تدریس نوین و سنتی، در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش، شامل چکیده، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت پژوهش، سؤال، تعاریف، تعریف روش، تدریس، تدریس فعال، روش تدریس غیرفعال، فرآیند یاددهی فعال

دسته بندی: مدیریت » مدیریت آموزش

فرمت فایل دانلودی: zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:58 کیلوبایت

قیمت: 10000 تومان

دانلود مقاله با موضوع مقایسه الگوهای تدریس نوین و سنتی،

در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

سؤال

تعاریف

تعریف روش

تدریس

تدریس فعال

روش تدریس غیرفعال

فرآیند یاددهی فعال

یادگیری

تقسیم بندی روش تدریس

مقایسه روش های سنتی و نوین در فرایند یاددهی یادگیری

روش سنتی

روش نوین

روش های تدریس سنتی و متداول

ادغام روش ها، بهترین الگوی آموزش

بهترین روش های تدریس کدام است؟

شرایط اجرای موفقیت آمیز روش های مناسب تدریس

محدودیت های به کارگیری روش های تدریس نوین

محاسن و مزایای روش تدریس های سنتی

نتایج

منابع

چکیده مقاله:

هدف اصلی پژوهش حاضر، مقایسه روش های تدریس سنتی و نوین و توجه بیشتر به روش های سنتی. روش پژوهش کتابخانه ای استفاده از کتاب ها، مقالات و سایت های مختلف. نتایج تحقیق نشان می دهد که با تلفیق و استفاده به موقع در فرهنگ ها متفاوت روش های سنتی نیز می تواند گاهی بیشتر و بهتر پاسخگوی نیازهای فراگیران و معلمین باشد.

مقدمه مقاله:

در دنیای امروز که علم به سرعت پیشرفت می کند، ما قادر نیستیم همگام با علم حرکت کنیم و آن را به دانش آموزان منتقل کنیم. پس باید راه آموختن را به آن ها بیاموزیم تا بتوانند هر زمان به دانشی نیاز داشتند، خودکفا شده و آن را بیاموزند. امروز باید دانش آموزان بیاموزند که چگونه دانش جدید را تولید کنند و معلمین باید به دنبال روش هایی باشند که تفکر و اندیشیدن را به دانش آموزان بیاموزند.

با توجه به عصر اطلاعات و پیشرفت سریع در علوم ما هم باید روش تدریس خود را بعد از سال ها تغییر دهیم. (به راستی که دل ها مثل بدن ها خسته می شوند پس نوبر آن ها و تازه یافته های دانش را برای این دل ها بجویید. حضرت علی (ع)).

روش های بسیار زیادی وجود دارد که می تواند دانش آموز را در کلاس فعال نموده و کلاس را برای او جذاب کند و به تولید دانش بپردازد. هدف از اجرای این روش ها زنده کردن انگیزه تحصیل در دانش آموزان و بالا بردن حس تعاون و تعامل و درک متقابل می باشد.

معلمان در تصمیم گیری برای استفاده از روش های تدریس و انتخاب مناسب ترین آن ها باید به عواملی همچون انتظارات خود و نظام آموزش از یادگیرندگان، امکانات، فضا، زمان، تعداد یادگیرندگان و … توجه کنند علاوه بر این اگرچه هر یک از روش ها رویکرد خاص خود را دارد ولی می توان از عناصر و مؤلفه های آن ها به صورت ترکیبی استفاده کرد که این امر مستلزم خلاقیت، تجربه و مهارت حرفه ای معلمان گرامی است.

عبارات و جملات کلیدی

  • مقاله مقایسه الگوهای تدریس نوین و سنتی
  • تدریس نوین و سنتی
  • الگوهای تدریس نوین و سنتی
  • مقایسه الگوهای تدریس نوین و سنتی
  • مقاله الگوهای تدریس نوین و سنتی
  • دانلود مقاله مقایسه تدریس سنتی و نوین
  • تحقیق الگوهای تدریس نوین و سنتی

خرید فایل

تصادفی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد