خلاصه
کاربرد روانشناسی وفاداری در نام تجاری چیست؟ با توجه به تئوری عملی کتز (1960) معتقدیم که وفاداری چهار کارکرد (یا سوابق انگیزشی) دارد: عملی، دانش، بیان ارزشی و واکنش دفاعی. هر یک از این کارکرد ها به سه جنبه از وفاداری مربوط است (عاطفی، شناختی و وفاداری رفتاری). سپس به این مفهوم از نام تجاری با استفاده از چهار گروه متمرکز مشتری خواهیم پرداخت. نتایج این آزمایش نشان می دهد که بکارگیری رویکرد عملی در وفاداری به نام تجاری دریچه هایی را آشکار می سازد که در تحقیقات قبلی مشخص نشده اند. به طور دقیق تر این مقاله به بیان نگرش نسبت به وفاداری به نام تجاری از دیدگاه مشتری می پردازد به علاوه این مطلب را روشن می کند که واکنش دفاعی گرایشیست نسبت به تفکر و احساس دیگران. این امر امکان تحقیقات آتی در مورد وفاداری به نام تجاری از طریق بررسی شبکه های اجتماعی به منظور درک بهتر چگونگی تاثیر تفکر دیگران بر وفاداری مصرف کنندگان را فراهم می کند.
دانشکدۀ بازاریابی استرالیا و نیوزیلند 2012.چاپ نشریۀ السویر. تمامی حقوق محفوط است
تصادفی