چکیده: وظیفه افرادی که مسئولیت نصب، راهاندازی، بهرهبرداری و انجام تعمیرات را در کارخانجات و مراکز صنعتی بر عهده دارند، روز به روز سنگینتر میشود. علت این امر را میتوان در عواملی از قبیل افزایش میزان سرمایهگذاری، افزایش ظرفیت تولید، به کارگیری هرچه بیشتر سیستمهای خودکار، تغییر روشهای کار، نوسان رقابتهای صنعتی و لزوم اعمال مدیریت صحیح به منظور دستیابی به بالاترین میزان بازدهی و سود جستجو نمود. باتوجه به همین نکات برخورد با صنعت باید از دیدی دقیق و برنامهریزی شده صورت پذیرد. اخیراً، نیاز به مهندس نگهداری و تعمیرات جهت ارائه خدمات فنی به مراکز صنعتی، در حد بیسابقهای احساس میشود. استفاده از روشهای صحیح مدیریت در امر نگهداری و تعمیرات و همچنین ثبت ضعفها و نقصهای موجود در این بخش، از دیرباز جدی تلقی نشده است. در اینجا سعی بر شناسائی هرچه بیشتر امر نگهداری و تعمیرات و اهمیت بکارگیری آن میباشد؛ و نیز روشهائی جهت افزایش کارآئی در این امر پیشنهاد میگردد. این روشها نه تنها برای جلوگیری از افزایش هزینهها و بالا بردن کارآیی در عملیات است بلکه به منظور ایجاد محیطی قابل کنترل در این زمینه مهم میباشد.
فهرست
بخش اول
PM (Preventative Maintance)
نگهداری پیشگیرانه
فصل اول: کلیات
فصل دوم: برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات و کنترل آن
فصل سوم: برنامه ریزی بهره وری و بهبود نگهداری و تعمیرات
فصل چهارم: پشتیبانی بخش تعمیرات و نگهداری
بخش دوم
TPM (Total Productive Maintanence)
نگهداری فنی بهره ور جامع
(دقت خودکنترلی)
مقدمه
فصل اول: کلیات
فصل دوم: اصول نگهداری بهره ور جامع موفق
فصل سوم: اجرای نظام نگهداری بهره ور جامع
ضمائم
تصادفی