خلاصه
هدف این مطالعه در تعیین عواملی است که رفتار جامعه مسلمان را در کاربرد خدمات بانکداری اسلامی در Surakarta تحت تاثیر قرار میدهند. جمع آوری داده ها از طریق توزیع پرسشنامه انجام میشود. در مجموع، 220 پرسشنامه توزیع شد و 198 پرسشنامه برگردادنده شد (نسبت بازگشت 90٪). تجزیه و تحلیل ها با استفاده از روش سلسله مراتب رگرسیون انجام شد. نتایج استنباطی تجزیه و تحلیل نشان داد که نگرش اثر قابل توجهی دارد. نفوذ اجتماعی در مراحل اولیه بررسی بسیار مهم است، اما در مرحله بعد همانند قیمت گذاری و دانش از بین می رود. هر دو متغیرها به عنوان اعتدال در نظر گرفته میشوند که نمی توانند رابطه بین نگرش ها و تأثیرات اجتماعی را با هدف کاربرد بانک های اسلامی بیان کنند. متغیر دانش یک متغیر قابل توجهی در تحت تاثیر قرار دادن استفاده از بانک های اسلامی، به منظور جایگزین نفوذ اجتماعی به عنوان متغیر مستقل میباشد.
کلمات کلیدی: نگرش ها، دانش، اهداف، جامعه اسلامی، بانک های اسلامی
مقدمه
در سال های اخیر، بانکداری اسلامی اندونزی نام 'سریعترین صنعت در حال رشد' را به خود اختصاص داده است. مجموع دارایی های بانک های اسلامی قادر بوده که رشد متوسط 36.2٪ درصدی را بطور سالانه در 5 سال گذشته دارا باشد که، رشدی بالاتر از صنعت مالی اسلامی جهانی است که در محدوده 15-20٪ است. متاسفانه، بخشی از بانکداری اسلامی به کل دارایی بالغ بر Rp. 104 تریلیون را که تنها 3.39 درصد از کل دارایی های بانکی ملی است به دست آورد. این بدان معنا است که مشارکت عمومی در توسعه بانکداری اسلامی هنوز هم بسیار اندک است. این بسیار نگران کننده است، با توجه به این که نزدیک به 90٪ از جمعیت اندونزی متشکل از 237.6 میلیون نفرند که در حال حاضر مسلمان هستند.
تصادفی