دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 72
حجم فایل:135 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان
دانلود تحقیق در مورد کلاس بندی بهینه و تأثیر آن در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی،
در قالب word و در 72 صفحه، قابل ویرایش.
مقدمه تحقیق:
بچه با حرکات دست و پا کم کم مهارت ها را یاد می گیرد و با مشاهده رفتار و حرکات اطرافیان، عادات و آداب آن ها را جذب می کند و با رد یا قبول دنیایی که برای خود ساخته، آن را تجربه می کند. پس بیشتر از طریق آزمایش تا خطا، شادی تا غم، تجربه تا تلقین و گفتگو تا هدایت، مسائل را فرا می گیرد.
در نتیجه کودک بیشتر از طریق عشق، از راه شکیبایی، از طریق درک و فهم، از راه احساس تعلق داشتن به دیگری، از طریق عملی و از راه احساس موجودیت کردن، مسائل را می آموزد. با گذشت هر روز از زندگی، طفل اندکی از آن چه از دیگران می دانند، می اندیشند و درک می کنند را فرا می گیرد.
اگر خوب دقت کنیم، می بینیم بچه ها از نظر استعدادهایی که دارند با یکدیگر متفاوتند. دو کودک را نمی توان پیدا کرد که از همه لحاظ شبیه هم باشند. مثلاً اگر در کلاس درس سؤالاتی از آنان شود، هر کدام از این دانش آموزان به وسیله هوش و استعداد های ذاتی که دارند، جواب های گوناگونی را خواهند داد.
لذا روانشناسان و جامعه شناسان با کمک علم زیست شناسی، پرونده تحصیلی را جهت هر یک از محصلین اتداع نموده اند که هر یک از این پرونده ها، می توانند بیانگر خصوصیات و شایستگی های فرد فرد دانش آموزان باشد.
امروزه همه تلاش ها کنکاش ها و تحقیقات به این جهت است که تمام نو نهالان برای تعلیم و تربیت بهتر و ترقی و تکامل باید از همه متمایز و شناخته شوند.
آگاهی از تفاوت های فردی می تواند ما را در حل بسیاری از دشواری ها یاری دهد، وقتی قبول کردیم که انسان ها از نظر توانایی های ذاتی و اکتسابی تفاوت دارند، در پی این نخواهیم بود که از همه، رفتارهای یکسانی را انتظار داشته باشیم.
تصادفی