تحقیق کیفیت آموزش عالی در ایران

توضیح مختصر:

دانلود تحقیق در مورد کیفیت آموزش عالی در ایران، در قالب doc و در 53 صفحه، قابل ویرایش. چکیده تحقیق: آموزش عالی در ایران در درون دولت به وجود آمد و از سنت های ریشه دار، پویایی های درون زا، آزادی و ابتکار عمل لازم برای ارزیابی کیفیت و خودتنظیمی

دسته بندی: مدیریت » مدیریت آموزش

فرمت فایل دانلودی: zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 53

حجم فایل:43 کیلوبایت

قیمت: 10000 تومان

دانلود تحقیق در مورد کیفیت آموزش عالی در ایران،

در قالب doc و در 53 صفحه، قابل ویرایش.

چکیده تحقیق:

آموزش عالی در ایران در درون دولت به وجود آمد و از سنت های ریشه دار، پویایی های درونزا، آزادی و ابتکار عمل لازم برای ارزیابی کیفیت و خودتنظیمی محروم ماند. دانشگاه ایرانی در طی چندین دهه، قادر به رصد کردن خود نشده است و نتوانسته است ساختارهای درون زا و کارآمدی از تضمین کیفیت به وجود بیاورد و توسعه بدهد. تحقیق حاضر به روش تحلیل تاریخی- اسنادی و با رویکرد انتقادی به بررسی فعالیتهایی می پردازد که در طی نزدیک به صد سال گذشته در آموزش عالی و دانشگاه ایرانی در ارتباط با ارزشیابی کیفیت صورت گرفته است. هدف مقاله، کمک به فراهم شدن شناخت تحلیلی نسبت به این موضوع و چالشهای پیش روست.

در دوره قبل از انقلاب، کوشش های دانشگاهیان و نخبگان پیشرو برای پایش درون زای کیفیت آموزش عالی حتی اگر هم شده با ایجاد ساختارهای واسط دانشگاهی- دولتی، بنا به علل ساختار سیاسی و تعارض های ناشی از آن نافرجام مانده است. در بعد از انقلاب روایتی مذهبی از الگوی ایدئولوژیک سیاسی به شکل گیری نظامی از نظارت و کنترل دیوان سالار بر دانشگاه انجامید و مانع از آن شد که او هوشمندی های درونی خود را برای رصد کیفیت، ظاهر سازد و توسعه بدهد. در دوره سوم که از سال های پایانی قرن بیستم آغاز شده است، تحولاتی در جامعه به عنوان بازتابی از تحولاتی جهانی، بستری فراهم آورد که بحث کیفیت به مفهوم آکادمیک آن در میان برخی دانشگاهیان ایران در بگیرد. نسل جدید و رو به رشد کارشناسان در درون دولت، حامل این بحث شدند و چالش هایی برای رویکرد علمی به تضمین کیفیت دانشگاه، در مواجهه با موانع ساختاری کشور آغاز شد. تأکید بر ارزیابی درونی دانشگاه ها و ارزیابی بیرونی توسط همتایان علمی و تخصصی و نهادهای حرفه ای غیردولتی، با هدف بهبود درون زای کیفیت، از جمله محورهای این چالش ها در برابر نظارت دیوان سالار دولتی بوده است.

تحولات آرام در متن جامعه ایرانی سبب شد که برخی از گفتارهای علمی و پیشرو و رو به رشد در آن، کم و بیش وارد متن برنامه چهارم توسعه بشود که از جمله آن اصل خودارزیابی و خود تنظیمی دانشگاه ها براساس استقلال آکادمیک و آزادی علمی بوده است، ولی میل غالب در ساختار و مدیریت سیاسی کشور، همچنان به کنترل بیرونی و دیوان سالار دانشگاه معطوف است. تعارض میان متن های کم و بیش مترقی با ساختارهای نوعاً متصلب، بازتابی از دوگانگی ها در جامعه گذار ایرانی است.

عبارات و جملات کلیدی

  • کیفیت آموزش عالی در ایران
  • آموزش عالی
  • تحقیق آموزش عالی
  • مقاله آموزش عالی
  • تحقیقات آموزش عالی
  • تحقیق در مورد آموزش عالی
  • مقاله در مورد آموزش عالی
  • پایان نامه آموزش عالی
  • پایان نامه در مورد آموزش عالی
  • تحقیق درباره آموزش عالی
  • مقاله درباره آموزش عالی

خرید فایل

تصادفی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد