سیستم های تحریک ا ستاتیک راه حل ارزشمند غلبه بر مشکلات سیستم های فرسوده و قدیمی در زمینه تحریک ژنراتور می باشند. مزایای ناشی از بهبود و توسعه سیستم های تحریک قدیمی به تحریک استاتیک فراتر از صرفه جوییهای مربوط به نگهداری سیستم است.
مشخصات مطلوبی در راه اندازی موتورها توسط سیستم های تحریک ا یجاد می گردد. بعلاوه راندمان بالاتری را نسبت به تحریک کننده های گردان داشته و توان کمتری را مصرف می کنند. در واقع راندمان بالا یعنی هزینه عملیات کمتر و بازگشت سرمایه گذاری اولیه سریعتر است.
یک سیستم تحریک استاتیک به لحظ عملکرد شبیه تنظیم کننده اتوم ا تیک ولتاژ میدان رفتار می کند بطوریکه اگر ولتاژ ژنراتور کاهش داشته باشد جریان میدان را افزایش می دهد و بر عکس اگر ولتاژ ژنراتور افزایش داشته باش جریان میدان را کاهش می دهد.
در واقع سیستم تحریک استاتیک توان میدان اصلی ژنراتور تأمین می کند در حالیکه تنظیم کننده ولتاژ، توان میدان تحریک کننده را برآورده می سازد. درسیستم تحریک استاتیک ۳ مؤلفه اصلی وجود دارند: قسمت کنترل، پل یکسوساز و ترانسفورماتور قدرت که در ترکیب باهم میدان ژنر ا تور را برای استیابی به ولتاژ خروجی مناسب، کنترل می کنند.
در ادامه سرفصل های این پروژه.
فصل ۱- عملکرد سیستم تحریک ا ستاتیک
۱-۱- مقدمه
۱-۲- کنتاکتور قطع کننده میدانAC
۱-۳- ترانسفورماتور قدرت
۱-۴- راه اندازی اولیه ژنراتور
فصل ۲- پل یکسو س ا ز قدرت
۲-۱- مقدمه
۲-۲- سیستم سه تریستوره
۲-۳- سیستم شش تریستوره
فصل ۳- مشخصه سیستم تحریک ا ستاتیک
۳-۱- پاسخ به افزایش پله ای ولتاژ
۳-۲- پاسخ به کاهش پله ای ولتاژ
۳-۳- تفاوت سیستم ۶ تریستوره و ۳ تریستوره
فصل ۴- حفاظت های پل یکسو ساز قدرت
۴-۱- مقدمه
۴-۲- حات های گذر ا ی اتصال کوتاه
۴-۳- حالت های گذرای لغزش قطب
۴-۴- حالتهای گذر ا ی کوتاه مدت
فصل ۵- کنترل ولت ا ژ
۵-۱- ترانسفور ماتورهای اندازه گیری
۵-۲- جبران س ا زی موازی
۵-۳- تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ
۵-۴- محدودساز ک ا هش فرکانس
فصل ۶- راه اندازی نرم ژنراتور
۶-۱- مقدمه
۶-۲- مدارهای کنترل آتش
فصل ۷- شرایط ا نتخاب تنظیم کننده تحریک استاتیک
۷-۱- انتخاب تحریک استاتیک
فصل ۸- رفتار سیستم تحریک استاتیک هنگ ا م بروز خطا
۸-۱- مقدمه
۸-۲- راه ا ندازی موتورها توسط ژنراتور
فصل ۹- ولتاژ شفت
۹-۱- مقدمه
نتیجه گیری فرمت فایل ورد می باشد
تصادفی