مقدمه
در جهان امروز با توجه به سرعت و حجم اطلاعات و چالش های پیش روی سازمانها، ضرورت داشتن معیارهایی برای تعیین موقعیت و برنامه ریزی بر اساس نقاط ضعف و قوت بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.
دستگاههای اجرایی اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات و شرکتهای دولتی به عنوان واحدهای صف و ستاد از طرف قانون گذار برای انجام وظایف دولت ایجاد گردیده است و با توجه به وظایف، مسئولیت ها و منابع در اختیار هر یک از واحدهای مذکور ملزم به پاسخگویی می باشند. ارزیابی عملکرد یکی از مهمترین فرآیندهای راهبردی است که ضمن ارتفاء پاسخگویی میزان تحقق اهداف و برنامه های هر سازمان را مشخص می کند ارزیابی به عنوان یکی از فعالیتهای کلیدی و از عناصر اصلی مدیریت به شمار می رود و ابزاری است کارآمد که مدیر و کارکنان از طریق آن به نقاط قوت و ضعف سازمان پی برده و با ریشه یابی آنها اقدامات اصلاحی جهت بهبود عملکرد را انجام می دهد.
تصادفی