تحقیق مقدمه‌ای‌ بر محیط‌ بازاریابی‌ صنعتی‌

توضیح مختصر:

مروری بر بازاریابی صنعتی بازار صنعتی با بیش از 13 میلیون سازمان صنعتی بازاری بسیار بزرگ است . سازمانهایی مثل روپانت زیراکس ، بویینگ و اینترنشنال پسیپر کالاها و خدماتی را به ارزش بیش از 3 تریلیون دلار خریداری می کنند. بازار کالا و خدمات سازمانی به لحاظ حجم مبادلات پولی

دسته بندی: مدیریت » مدیریت بازاریابی

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 37

حجم فایل:24 کیلوبایت

قیمت: 8000 تومان

مروری بر بازاریابی صنعتی

بازار صنعتی با بیش از 13 میلیون سازمان صنعتی بازاری بسیار بزرگ است . سازمانهایی مثل روپانت زیراکس ، بویینگ و اینترنشنال پسیپر کالاها و خدماتی را به ارزش بیش از 3 تریلیون دلار خریداری می کنند. بازار کالا و خدمات سازمانی به لحاظ حجم مبادلات پولی چهار برابر بزرگتر از بازار مصرف کننده است و همچنان به رشد خود ادامه می دهد. شرکتهایی که کالاها وخدمات خود را به دیگر سازمانها می فروشند، باید تلاش کنند تا رفتار خرید سازمانی و همچنین نیازها، منابع ، انگیزه ها و فرآیندهایی که این رفتارها را شکل می دهند را بشناسند. فرآیند بازاریابی صنعتی باید به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شود تا نیازهای متنوع هر بخشی از بازار را برآورد سازد. نیازهای هر بخشی از بازار بسیار متفاوت از نیازهای سایر بخشهای بازار است . یک بازاریاب علاوه بر شناخت خریدار صنعتی و فرآیند خرید آن ، باید فهم عمیقی از شرکت داشته باشدتا از چگونگی کاربرد بعضی از تکنیکها و ابزارهای سنتی بازاریابی که سالها مورد استفاده قرار گرفته اند و همچنین فرصتها و چالشهای عمده ای که این تکنیک و ابزارها را در محیط کنونی بازاریابی صنعتی ایجاد کرده اند، آگاهی یابند. بازاریابی صنعتی عبارتست از تخلیه فعالیتهایی که مبادلات بین مصرف کنندگان و عرضه کنندگان صنعتی را در بازارهای صنعتی تسهیل می کند. یک بازار صنعتی کلیه سازمانهایی را شامل می شود که کالاها و خدمات را برای تولید محصولات و خدمات دیگر خریداری نموده و سپس محصولات و خدمات تولی شده را جهت فروش و یا اجاره به دیگران عرضه می کنند.

اهداف آموزشی

توضیح دهید که چرا بازاریابی صنعتی را مطالعه می کنیم ؛

تفاوت بین بازاریابی صنعتی و بازاریابی مصرف کننده نهائی را درک کنید؛

ویژگیهای یک تقاضای صنعتی را تشریح کنید.

ماهیت رفتار خریدار صنعتی را درک نمائید.

انواع مختلف کالاها و خدمات صنعتی را بشناسید.

میان انناع مختلف مصرف کنندگاه صنعتی تمایز قایل شوید.

اهمیت محوری تدوین استراتژی و برنامه ریزی برای تلاشهای بازاریابی صنعتی را درک کنید.

رئوس مطالب فصل

مروری بر بازاریابی صنعتی

چرا بازاریابی صنعتی را مطالعه می کنیم .

بازاریابی صنعتی چه تفاوتی با بازاریابی مصرف کننده دارد؟

ویژگیهای تقاضای صنعتی

ماهیت رفتار خرید صنعتی

طبقه بندی کالاها و خدمات صنعتی

مصرف کنندگان صنعتی

تدوین استراتژی و برنامه ریزی بازاریابی صنعتی

روال این کتاب

عبارات و جملات کلیدی

  • تحقیق مدیریت
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی مدیریت
  • مدیریت
  • بازاریابی
  • بازاریابی صنعتی
  • تعریف بازاریابی
  • تعریف بازاریابی صنعتی
  • تحقیق مقدمه ای بر محیط بازاریابی صنعتی

خرید فایل

تصادفی