دسته بندی: مدیریت » مدیریت بازاریابی
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 37
حجم فایل:24 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان
مروری بر بازاریابی صنعتی
بازار صنعتی با بیش از 13 میلیون سازمان صنعتی بازاری بسیار بزرگ است . سازمانهایی مثل روپانت زیراکس ، بویینگ و اینترنشنال پسیپر کالاها و خدماتی را به ارزش بیش از 3 تریلیون دلار خریداری می کنند. بازار کالا و خدمات سازمانی به لحاظ حجم مبادلات پولی چهار برابر بزرگتر از بازار مصرف کننده است و همچنان به رشد خود ادامه می دهد. شرکتهایی که کالاها وخدمات خود را به دیگر سازمانها می فروشند، باید تلاش کنند تا رفتار خرید سازمانی و همچنین نیازها، منابع ، انگیزه ها و فرآیندهایی که این رفتارها را شکل می دهند را بشناسند. فرآیند بازاریابی صنعتی باید به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شود تا نیازهای متنوع هر بخشی از بازار را برآورد سازد. نیازهای هر بخشی از بازار بسیار متفاوت از نیازهای سایر بخشهای بازار است . یک بازاریاب علاوه بر شناخت خریدار صنعتی و فرآیند خرید آن ، باید فهم عمیقی از شرکت داشته باشدتا از چگونگی کاربرد بعضی از تکنیکها و ابزارهای سنتی بازاریابی که سالها مورد استفاده قرار گرفته اند و همچنین فرصتها و چالشهای عمده ای که این تکنیک و ابزارها را در محیط کنونی بازاریابی صنعتی ایجاد کرده اند، آگاهی یابند. بازاریابی صنعتی عبارتست از تخلیه فعالیتهایی که مبادلات بین مصرف کنندگان و عرضه کنندگان صنعتی را در بازارهای صنعتی تسهیل می کند. یک بازار صنعتی کلیه سازمانهایی را شامل می شود که کالاها و خدمات را برای تولید محصولات و خدمات دیگر خریداری نموده و سپس محصولات و خدمات تولی شده را جهت فروش و یا اجاره به دیگران عرضه می کنند.
اهداف آموزشی
توضیح دهید که چرا بازاریابی صنعتی را مطالعه می کنیم ؛
تفاوت بین بازاریابی صنعتی و بازاریابی مصرف کننده نهائی را درک کنید؛
ویژگیهای یک تقاضای صنعتی را تشریح کنید.
ماهیت رفتار خریدار صنعتی را درک نمائید.
انواع مختلف کالاها و خدمات صنعتی را بشناسید.
میان انناع مختلف مصرف کنندگاه صنعتی تمایز قایل شوید.
اهمیت محوری تدوین استراتژی و برنامه ریزی برای تلاشهای بازاریابی صنعتی را درک کنید.
رئوس مطالب فصل
مروری بر بازاریابی صنعتی
چرا بازاریابی صنعتی را مطالعه می کنیم .
بازاریابی صنعتی چه تفاوتی با بازاریابی مصرف کننده دارد؟
ویژگیهای تقاضای صنعتی
ماهیت رفتار خرید صنعتی
طبقه بندی کالاها و خدمات صنعتی
مصرف کنندگان صنعتی
تدوین استراتژی و برنامه ریزی بازاریابی صنعتی
روال این کتاب
تصادفی