مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی با دانشجویان دانشکده علوم پایه

عنوان کامل پروژه: مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی

چکیده

در این پژوهش به بررسی مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشانسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی پرداخته شد سوال های این پژوهش آن بوده است که آیا بین سلامتی روانی دانشکده علوم تربیتی با دانشجویان علوم پایه تفاوت معنی داری وجود دارد؛ و سوال دوم به این شکل بود که آیا بین سلامت روانی دانشجویان پسر دانشگاه علوم تربیتی روانشناسی با دانشجویان پسر دانشگاه علوم پایه تفاوتهای معنا داری وجود دارد؛ و سوال سوم به این شکل بود که آیا بین سلامت روانی دانشجویان دختر دانشگاه علوم تربیتی با دانشجویان دختر علوم پایه تفاوت معنی داری وجود دارد؟ و سوال چهارم به این مورد پرداخته بود که آیا بین سلامتی روانی دانشجویان دختر دو دانشکده با دانشجویان پسردو دانشکده تفاوت معنی داری وجود دارد؟ جامعه آماری این پژوهش همه دانشجویان دودانشکده بود که از بین این دانشجویان دو دانشکده تعداد ۱۰۰ نفر به ‹‹ عنوان نمونه، از هر دو دانشکده با روش نمونه برداری تصادفی ساده انتخاب شد ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش عبارت بود از آزمون سلامت روانی (scl-۹۰-R). روش تحقیق در این پژوهش روش همبستگی بود. آزمون t برای دو گروه مستقل.

فهرست

فصل اول

  1. مقدمه ۲
  2. بیان مسئله ۱۰
  3. سوالهای پژوهشی ۱۳
  4. اهداف پژوهش ۱۳
  5. اهمیت و ضرورت پژوهش ۱۴
  6. متغیرها و تعاریف مفهومی و عملیاتی آنها ۱۵
  7. خلاصه مباحث مطرح شده ۱۷

فصل دوم

  1. پیشینه تحقیق ۱۸
  2. تاریخچه بهداشت روانی ۱۹
  3. تعریف سلامت روانی و نظریه های شناختی ارائه شده ۴۴
  4. هدف اصلی بهداشت روانی و دیدگاههای روان تحلیلگری و انسانگری در مورد بهداشت روانی ۴۴
  5. الگوی شخصیت سالم از دیدگاه رفتارگرایی ۵۲
  6. الگوی شخصیت سالم از دیدگاه پرلز ۵۳
  7. نظریه عقلانی هیجانی الیس ۵۵
  8. دیدگاه اریسکون در مورد مشخصات افراد سالم ۵۷
  9. انسانها دارای شخصیت سالم از نظر الکساندر ۵۸
  10. دیدگاه انجمن ملی بهداشت جهان درباره افراد دارای سلامت
  11. ذهنی و روانی ۵۹
  12. دیدگاه های نظری درباره سلامت روانی ۶۰
  13. نظریه سیستم ها ۶۰
  14. ودیکود اکولوژیکی ۶۲
  15. مفهوم تعادل حیاتی ۶۵

فصل سوم

  1. روش تحقیق ۶۸
  2. طرح تحقیق ۶۹
  3. انتخاب نمونه یا نمونه گیری ۷۰
  4. جامعه آماری ۷۰
  5. تعداد نمونه ۷۱
  6. روش نمونه گیری ۷۱
  7. معرفی ابزار پژوهش و پایایی آنها ۷۱
  8. روش جمع آماری اطلاعات ۷۲
  9. روش آماری ۷۳

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل آماری ۷۴

فصل پنجم

  1. بحث و نتیجه گیری ۸۸
  2. پیوستها

خرید فایل

تصادفی