چکیده
این مقاله با هدف تشریح فرایندهای ساخت سیستم های هوش کسب و کار (BI) صورت گرفته است . نویسندگان این مقاله با درنظرگرفتن ویژگی های سیستم های هوش کسب و کار، متدولوژی ویژه ای را برای ایجاد و به کارگیری این گونه سیستم ها در سازمان پیشنهاد کرده اند. این بررسی ها بر اهداف و سطوح کارکردی هوش کسب و کار در سازمان ها تمرکز دارد. از اینرو در این شرایط، رویکردی که در حین ایجاد و پیاده سازی هوش کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته است دو مرحله اصلی را در برمی گیرد که از یک تقابل نسبت به یکدیگر برخوردارند، یعنی ایجاد سیستم هوش کسب و کار و به کارگیری هوش کسب و کار. بخش گسترده ای از این مقاله متوجه هدف ها و وظایفی است که برای ایجاد و پیاده سازی هوش کسب و کار مورد نظر است.
مقدمه
واقعیت اجتماعی - اقتصادی سازمانهای امروز، آنها را ملزم به جستجوی ابزارهایی برای تسهیل فرایند کسب اثربخش داده ها، پردازش و تحلیل وسیع آنها از منابع مختلف و پراکنده کرده است تا براساس آن پایه ای را برای کشف دانش جدید بنا کنند. برای سالیان متمادی، سیستم های اطلاعات مدیریت(MIS) ، سازمانها را در انجام وظایف مختلفشان مورد حمایت قرار داده اند؛ هر چند، امروزه به سیستم های اطلاعاتی، توجه کمی می شود.
تصادفی