پایان نامه اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی…

توضیح مختصر:

دانلود پایان نامه با موضوع اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی، در قالب word و در 278 صفحه، قابل ویرایش، شامل فصل اول: مقدمه، بیان مسأله، اهمیت و ضرورت مسأله، اهداف، سؤال ها و فرضیه های پژوهش، متغیرها و تعریف نظری و عملیاتی آن ها، خلاصه، فصل دوم …

دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

فرمت فایل دانلودی: zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 278

حجم فایل:833 کیلوبایت

قیمت: 7900 تومان

دانلود پایان نامه با موضوع اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی،

در قالب doc و در 278 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت مسأله

اهداف، سؤال ها و فرضیه های پژوهش

متغیرها و تعریف نظری و عملیاتی آن ها

خلاصه

فصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیقات

بخش اول: مبانی نظری

تعریف اختلال های یادگیری

سیر تحول تاریخی اختلال های یادگیری

دوره بنیانگذاری: تحقیقات نخستین درباره مغز

دوره انتقالی: مطالعه بالینی کودکان

دوره یکپارچگی: رشد سریع برنامه های مدارس

دوره معاصر (از سال ۱۹۸۰ تاکنون)

طبقه بندی اختلال های ویژه یادگیری بر مبنای DSM-IV-IR 44

اختلال خواندن

اختلال در ریاضیات

اختلال بیان نوشتاری

اختلال یادگیری که به گونه دیگر مشخص نشده است (NOS)

تعریف خواندن

تحول خواندن

مدل های خواندن

مدل پایین ـ بالا و مدل بالا ـ پایین

مدل تعاملی جبرانی

مدل پیوندگرایی

مدل آوایی

مدل ببین و بگو

مدل تعادل خواندن بیکر

نارساخوانی

تعریف نارساخوانی

نشانه های بالینی نارساخوانی

اختلال های همراه با نارساخوانی

اختلال های جانبی شدن

اختلال های سازمان یافتگی فضایی ـ زمانی

نابهنجاری حرکات چشم ها

تأخیر زبان گفتاری

اختلال های ادراکی

اختلال حافظه کوتاه مدت

اختلال نارسایی توجه (ADD) و ADHD

اختلال های رفتاری

شیوع نارساخوانی

تاریخچه نارساخوانی

سبب شناسی نارساخوانی

عوامل ژنتیکی

عوامل عصب شناختی

تقارن نیمکره های مغزی

غلبه طرفی مغز

عوامل حرکتی

عوامل شناختی

عوامل رفتاری

عوامل محیطی

عوامل عاطفی

دیدگاه های مختلف در مورد نارساخوانی

نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی

طبقه بندی نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی

نارساخوانی اکتسابی

نارساخوانی تحولی

فرآیند شکل گیری مدل تعادل خواندن از دیدگاه بیکر

عملکرد نیمکره های مغزی از دیدگاه بیکر

طبقه بندی نارساخوانی تحولی از دیدگاه بیکر

نارساخوانی نوع L زبان شناختی

نارساخوانی نوع P ادراکی

بررسی اعتبار طبقه بندی نارساخوانی نوع P/L

سبب شناسی نارساخوانی تحولی نوع P/L

شیوه های درمانی نوروسایکولوژی از دیدگاه بیکر

بخش دوم: یافته های پژوهشی

خلاصه

فصل سوم: روش تحقیق

طرح تحقیق

روش های آماری

تعریف جامعه آماری و ویژگیهای آن

روش نمونه گیری و حجم نمونه

ابزارهای پژوهشی

آزمون وکسلر کودکان

آزمون اختلال خواندن

آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک اقتباس شده از پرسش نامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) براساس DSM-IV

جعبه آموزشی لامسه ای

برنامه نرم افزاری HEMSTIM

فرآیند تشخیص و روش اجرا

فرآیند طبقه بندی دانش آموزان نارساخوان براساس مدل تعادل خواندن بیکر

فرآیند اجرای شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر

تحریک خاص نیمکره ها از طریق کانال دیداری (HSS-VIS)

تحریک خاص نیمکره ها از طریق کامال لامسه ای (HSS-tac)

خلاصه

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل

ارائه نتایج کمی

توصیف داده ها

تحلیل داده ها

تحلیل واریانس آمیخته (۳ ۲)

فرضیه اول: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر میزان دقت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L

فرضیه دوم: الف) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعL

فرضیه دوم: ب) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعP

فرضیه سوم: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان سرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p

خلاصه

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

بحث و تحلیل درباره یافته ها

محدودیت ها

پیشنهادات

کاربردهای آموزشی و پرورشی

منابع

چکیده پایان نامه:

در پژوهش حاضر، اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی مورد بررسی قرار گرفت. به منظور انجام این پژوهش، ابتدا تعداد 165 نفر از دانش آموزان مشکوک به نارساخوانی در مقطع ابتدایی از پایه های سوم، چهارم و پنجم به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به صورت تصادفی انتخاب و سپس از میان آن ها تعداد 60 دانش آموز پس از اجرای آزمون های تشخیصی (از جمله آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون اختلال خواندن، آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک) به صورت هدفمند برگزیده شدند. سپس، آزمودنی های نارساخوان بر مبنای مقیاس طبقه بندی بیکر، در چهارگروه آزمایشی وگواه نوع L/p (تعداد هر گروه 15 نفر) به صورت تصادفی جایگزین شدند. پس از اجرای پیش آزمون در هر دو گروه، گروه های آزمایشی نوع L/p به مدت 20 جلسه، تحت درمان شیوه های نوروسایکولوژی (HSS) قرار گرفتند. اما گروه های گواه نوع L/p، هیچ گونه روش درمانی را دریافت نکردند. پس از آن، در هر دو گروه آزمایشی و گواه، پس آزمون (بلافاصله پس از اتمام درمان) و آزمون پی گیری (پس از گذشت 4 ماه) به اجرا درآمد. در پایان داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل واریانس آمیخته، تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر و آزمونt وابسته، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهشی حاکی از آن بود که اولاً مداخله های نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر سبب افزایش میزان دقت و درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L گردید. هم چنین این شیوه ها موجب افزایش میزان درک وسرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p گردید. ثانیاً، کاربرد این شیوه های درمانی موجب پایداری اثرات درمان (پس از گذشت 4 ماه) در این گروه از کودکان شد.

عبارات و جملات کلیدی

  • نارساخوانی
  • شیوه های درمانی نوروسایکولوژی
  • کارآمدی خواندن
  • نارساخوانی تحولی
  • تحقیق نوروسایکولوژی
  • تحقیق پیرامون کودکان
  • دانلود مقاله کودکان استثنایی
  • پایان نامه رشته روانشناسی
  • پایان نامه پیرامون نارساخوانی
  • تحقیق نارساناخوانی

خرید فایل

تصادفی