تحقیق تحلیل محتوای کتاب های درسی سال…

توضیح مختصر:

دانلود تحقیق با موضوع تحلیل محتوای کتاب های درسی سال اول دوره راهنمایی بر حسب سازه انگیزه پیشرفت، در قالب word و در 102 صفحه، قابل ویرایش، شامل فصل اول: کلیات تحقیق بیان مساله ضرورت و اهمیت تحقیق اهداف تحقیق تعریف نظری متغیرها و …

دسته بندی: علوم انسانی » علوم تربیتی

فرمت فایل دانلودی: doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 102

حجم فایل:274 کیلوبایت

قیمت: 7000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع تحلیل محتوای کتاب های درسی سال اول دوره راهنمایی بر حسب سازه انگیزه پیشرفت،

در قالب word و در 102 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: کلیات تحقیق

بیان مسأله

ضرورت و اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق

تعریف نظری متغیرها و …

فصل دوم: ادبیات و پیشینه مطالعاتی

مفهوم انگیزه پیشرفت

انتخاب محتوا و سازماندهی محتوا

برنامه ریزی

محتوا چیست و …

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

روش تحقیق

ابزارهای جمع آوری اطلاعات

ابزار اندازه گیری و …

فصل چهارم: تحلیل یافته های پژوهش

جدول های آماری

فصل پنجم: نتایج پژوهش

بخشی از متن تحقیق:

نظام آموزش و پرورش هر کشور، مجموعه تدابیر سازمان یافته ای است که امکانات بالقوه انسانها را تحقق می بخشد و شرایط مناسبی را در قالب برنامه ها و فرصت های آموزشی در اختیار فراگیران قرار می دهد تا امکان آشنا شدن با برنامه های فرهنگی و تجربه های شان را پیدا کنند و بتواند استعدادهای ذاتی خود را از قوه به فعل دراورند.

آموزش ابتدایی- راهنمایی و متوسطه به عنوان جزیی از آموزش و پرورش به منزله پایه ای برای آن محسوب می شود. زیرا این آموزش در واقع نقطه شروع یک حرکت طولانی و مهم در زندگی فرد است. آن ها پس از چندی که تجربیاتی را در خانواده و جامعه کسب می کنند وارد مدرسه می شوند و اولین تجربه آموزشی رسمی را در مدرسه کسب کنند.

بیان مسأله:

از آن جایی که کتاب درسی در ایران یکی از مهم ترین نقش ها را در آموزش و پرورش کشور ایفا می کند و معلمان تمام فعالیت های خود را بر محور کتاب درسی متمرکز می سازند و در جهت تحقق اهداف از پیش تعیین شده در کتاب، جریان یادگیری دانش آموزان را هدایت می کنند، بنا بر تالیف، کتاب درسی بر اساس موازین و اصول برنامه ریزی درسی و مبتنی بر اصول و یافته های علمی باید انجام گیرد و هدایت شود.

ضرورت و اهمیت تحقیق:

هدف تعلیم و تربیت تفهیم مطالب و محتوای برنامه درسی به دانش آموزان است و تفهیم مطالب رابطه مستقیم به میزان فعالیت های یادگیری دانش آموز دارد و فعالیت یادگیری متاثر ازعوامل متعددی از جمله چگونگی ارائه مطالب و محتوای برنامه درسی است.

زیرا شیوه ارائه مطالب و محتوای به شوق ورغبت دانش آموزان اثر دارد و رغبت مستقیماً به میزان فعالیت اثر می گذارد و هم چنین در نظام آموزشی ایران مهم ترین رکن آموزش و پرورش برنامه درسی محدود به کتاب درسی است که به صورت مرکزی تهیه می گردد و در اختیار دانش آموز و مدرسه قرار می گیرد و از آن جا که ارزشیابی از عملکرد تحصیلی دانش آموز و همچنین برنامه کار معلم و مدرسه مبتنی بر آن است، از اهمیت به سزایی برخورداری است. از آن جا که یکی از ابزارهای مهم کتاب درسی می باشد و نقش محوری و مهمی را در جریان آموزش ایفا می کند در تدوین و تفهیم محتوای آن باید دقت و ظرافت خاص مبذول گردد. اهمیت این پژوهش با استناد به این دلایل می باشد …

عبارات و جملات کلیدی

  • تحلیل محتوای کتاب های درسی سال اول دوره راهنمایی
  • تحلیل محتوای کتاب های درسی
  • محتوای کتاب های درسی سال اول دوره راهنمایی
  • تحقیق کتاب های درسی
  • مقاله کتاب های درسی
  • تحقیق در مورد کتاب های درسی
  • مقاله در مورد کتاب های درسی

خرید فایل

تصادفی