دسته بندی: مدیریت » سایر گرایش های مدیریت
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 73
حجم فایل:57 کیلوبایت
قیمت: 7000 تومان
در این تحقیق، وظایف ادارات مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.
در زیر به مختصری از عناوین و چکیده آن چه شما در این تحقیق دریافت می کنید، اشاره شده است:
حراست
معاون وزیر و رئیس کل
حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل
وظایف گروه های تابع
دبیرخانه شورای عالی صادرات
گروه تنظیم تراز تجاری
دبیرخانه صادرات خدمات فنی و مهندسی
گروه دبیرخانه شورای عالی صادرات
دفتر مقررات صادرات و واردات
وظایف کارشناسی هماهنگی امور استان ها
گروه تنظیم مقررات صادرات و واردات
گروه حقوق تجاری و کارت بازرگانی
گروه اجرای مقررات
گروه مناطق آزاد و بازارچه های مرزی
گروه دبیرخانه کمیسیون ماده یک مقررات صادرات و واردات
گروه ثبت سفارشات خارجی
دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه
وظایف گروههای تابعه
دفتر بازرگانی اروپا و امریکا
1- گروه کشورهای اروپایی
2- گروه کشورهای آمریکایی
3- گروه کشورهای مشترک المنافع
4- دفتر بازرگانی آفریقا و کشورهای عربی
وظایف گروه های تابعه
-گروه محصولات جدید صادراتی
-2-3-گروه بازاریابی
2-3- دفتر بازاریابی و امور نمایشگاهی
2-2-3-گروه نمایشگاههای داخلی
-3-3- گروه بررسی و تحقیق طراحی و بسته بندی محصولات
3-3- دفتر توسعه طراحی و ترویج امور بسته بندی
4 – گروه، بیمه ، بانک ، ارز و ضمانت صادرات
-2-4- گروه اطلاع رسانی تجاری
1-3-4- گروه توسعه و حمایت از بنگاههای کوچک
3-4- دفتر توسعه و حمایت تجاری از بنگاههای کوچک و متوسط
-3-4- گروه توسعه و حمایت از بنگاههای متوسط
2-2-5- اداره دفتر داری و تنظیم حساب ها
- اداره کارگزینی و رفاه
3-5- اداره کل امور اداری
4-3-5- اداره دبیرخانه
و. . .
وظایف عمومی دفتر
• گردآوری، تجزیه و تحلیل و ارایه آمارهای تجارت جهانی تا حدی که منابع آن در دسترس است .
• تجزیه و تحلیل تحولات تجارت جهانی و ارایه به مراجع ذیربط داخل و خارج سازمان
• بررسی و تجزیه و تحلیل مباحث دسترسی به بازارها (Market Access) و تاثیر آن بر تجارت ایران
• بررسی موافقت نامه ها و تحولات سازمان جهانی تجارت (WTO) و ارایه توصیه های سیاستی در خصوص تا ثیر آنها بر بازارهای صادراتی ایران
• همکاری در تدوین استراتژی های ترویج ملی (National Promotion) و ارایه به واحدهای ذیربط
• همکاری در تدوین استراتژی های تجارت کشور بر مبنای تجزیه و تحلیل تحولات تجارت جهانی و بهنگام سازی آنها در مقاطع معین با همکاری واحدهای ذیربط داخل و خارج از سازمان .
• بررسی و تجزیه و تحلیل سیاست ها و مشوق های صادراتی و تجاری کشورهای منتخب و ارایه به مراجع ذیربط
• مطالعه سیاست های تجاری (Trade Policy) کشورهای مختلف و تجزیه و تحلیل تغییرات آن ها و ارائه به مراجع و دستگاه های ذیربط
• همکاری با سازمان های توسعه تجارت سایر کشورها ، اتاق های بازرگانی،تشکل های حرفه ای تخصصی در امر بازاریابی، …
• همکاری و مشارکت در برنامه ریزی سمینارها، کنفرانس ها و همایش های بازاریابی کالاها و خدمات ایران
• بررسی و تحقیق میدانی بازارهای کالاها و خدمات ایران از طرق مختلف
1-1-3- گروه محصولات صادراتی صنعتی و معدنی
• تهیه و تنظیم و به روزرسانی راهبردهای بازاریابی صادراتی کالاهای صنعتی و معدنی ایران با همکاری تشکل ها و بنگاه ها و ارایه به مراجع ذیربط
• تدوین استراتژی های صادرات محصولات صنعتی و معدنی با همکاری واحدهای داخل سازمان، تشکل های صادراتی، وزارت صنایع و معادن و سایر سازمان ها
• تحقیق و بررسی بازارهای جهانی محصولات صنعتی و معدنی
• تجزیه و تحلیل و ارایه توصیه های سیاستی در خصوص مزیت های رقابتی در زیر بخشهای صنعت و معدن
• تهیه و ارایه گزارشات بازرگانی کشوری و کالایی با تاکید بربخش های دارای چشم انداز در کشورها (صنعت و معدن)
• بررسی، تجزیه و تحلیل و پیشنهاد بازارهای جدید برای محصولات صنعتی و معدنی
• شناسایی توانمندی صادراتی و تجاری کشور در بخش های صنعت و معدن با همکاری واحدهای ذیربط داخل و خارج سازمان
• تهیه شناسنامه (پروفایل) محصولات صادراتی صنعتی و معدنی با تاکید بر مباحث برون مرزی و با همکاری دفتر توسعه صادرات کالاها و خدمات و یکپارچه سازی پروفایل های نهایی سازمان توسعه تجارت
• تنظیم خط مشی ها و ارایه توصیه های لازم جهت توسعه محصولات جدید صادراتی صنعتی و معدنی، دارای بازارهای جهانی و منطقه ای با همکاری دفتر توسعه صادرات کالا و خدمات و سایر دفاتر و واحدهای داخل و خارج از سازمان
• برگزاری میزهای بازار –کالای صنعتی و معدنی با همکاری سایر واحدها و نیز تشکل ها و بنگاه های محصولات صنعتی و معدنی
2-1-3- گروه محصولات صادراتی کشاورزی
• تهیه و تنظیم و بروزرسانی راهبردهای بازاریابی صادراتی کشاورزی ایران با همکاری تشکل ها و بنگاه ها و ارایه به مراجع ذیربط
• تدوین استراتژی های صادرات محصولات کشاورزی با همکاری واحدهای داخل سازمان، تشکل های صادراتی وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمان ها
• تحقیق و بررسی بازارهای جهانی محصولات کشاورزی
• تجزیه و تحلیل و ارایه توصیه های سیاستی در خصوص مزیت های رقابتی زیر
بخش های کشاورزی
• تهیه و ارایه گزارشات بازرگانی کشوری و کالایی با تاکید بربخش های دارای چشم انداز در کشورها در زمینه محصولات کشاورزی
• بررسی، تجزیه و تحلیل و پیشنهاد بازارهای جدید برای محصولات کشاورزی
• شناسایی توانمندی صادراتی و تجاری کشور در زیر بخش های کشاورزی با همکاری واحدهای ذیربط داخل و خارج سازمان
• تهیه شناسنامه (پروفایل) محصولات صادراتی کشاورزی با تاکید بر مباحث برون مرزی و با همکاری دفتر توسعه صادرات کالاها و خدمات و یکپارچه سازی پروفایل های نهایی سازمان توسعه تجارت
• تنظیم خط مشی ها و ارایه توصیه های لازم جهت توسعه محصولات جدید صادراتی کشاورزی، دارای بازارهای جهانی و منطقه ای با همکاری دفتر توسعه صادرات کالا و خدمات و سایر دفاتر و واحدهای داخل و خارج از سازمان
• برگزاری میزهای بازار – کالای کشاورزی با همکاری سایر واحدها و نیز تشکل ها و
بنگاه های محصولات کشاورزی
این فایل شامل صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت word در اختیار شما قرار می گیرد.
فایل قابل ویرایش است.
تعداد صفحات: 73
تصادفی