دانلود گزارش کارآموزی مرکزمخابرات مهدیه

توضیح مختصر:

امروزه با توجه به نقش انکار ناپذیر و حساس ارتباطات در توسعه ملی جوامع و الزاماً برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های کلان و قابل ملاحظه در این بخش وظیفه ی متولیان مخابرات کشور ، جنبهحیاتی و ملی به خود گرفته است

دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

فرمت فایل دانلودی: zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 60

حجم فایل:41 کیلوبایت

قیمت: 5500 تومان

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :

فهرست :

فصل اول :آشنایی کلی با مکان کار آموزی

- تاریخچه مخابرات در ایران

- تاریخچه تاسیس شرکت مخابرات

- ارکان وتشکیلات کلی شرکت مخابرات استان تهران

فصل دوم :ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کار آموز

- قسمت امور مشترکین

- سالن دیجیتال یا سوییچ

- سالن MDF یا توزیع

- سالن PCL یا دیتا

- واحد ACCES

- واحد XDSL

- اتاق POWER یا تجهیزات

- ترافیک سنجی

- مدیریت

- قابلیت های سرویس شبکه هوشمند وتعرفه های آن

فصل سوم :آزمون آموخته ها و نتایج

- مراکز مخابراتی چه خدماتی را به مشترکان ارائه می دهند

- چگونه می توان برای اشتراک یک خط تلفن ثابت اقدام کرد

- دایری تلفن ثابت

- ویژیگی های تلفن معمولی وبی سیم

- توصیه های برای شماره گیری ومکالمه

- اصلاح ورفع خرابی تلفن17

- تغییر نام و مکان (خرید وفروش تلفن )

- قطع و وصل تلفن

- هزینه و تعرفه تلفن های ثابت

- چگونگی برخورد با مزاحمان تلفنی

- تلفن همگانی

- مرکز اطلاعات تلفنی 118

- رزو مکالمات تلفن های بین شهری وبین الملل

- سرویس های مخابراتی

- شبکه هوشمند IN

- خدمات الکترونیکی مخابرات

- سرویس پست الکترونیکی

- سرویس اینترنت

- سرویس پیام رسان ریز مکالمات

- سرویس پرداخت از طریق خود پرداز

- سرویس پرداخت تلفنی ،SMS واینترنتی

ضمائم:

شرح وظایف کدهای مخابراتی

اطلاعات ادارات کل مخابرات استان تهران و مراکز مربوطه

فصل اول :آشنایی با مکان کلی کار آموزی

Telecommunication Company of IRAN

تاریخچه و سیر تحول مخابرات در کشور ایران

تاریخچه و سیرتحول مخابرات در ایران

( 1236 لغایت 1385 )

مقدمه :

امروزه با توجه به نقش انکار ناپذیر و حساس ارتباطات در توسعه

ملی جوامع و الزاماً برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های کلان و

قابل ملاحظه در این بخش وظیفه ی متولیان مخابرات کشور ، جنبه

حیاتی و ملی به خود گرفته است . اهمیت اطلاعات و ایجاد حرکت

جهانی برای رسیدن به اطلاعات و گذر از شکاف دیجیتالی ، کشورهای

جهان سومی را برآن داشته تا تلاش خود را در سطح ملی برای مگانی

شدن اطلاعات توسعه دهند .

حوزه ی IT ،حوزه ی بسیارگسترده ای ست که مقوله های فنی و مهندسی مخابرات، رایانه، شبکه های اطلاع رسانی ، اینترنت،شهرها و پارک های اینترنتی و تمامی شؤون ارتباطی مخابراتی و اطلاعاتی را

دربرمی گیرد.ازاین روی ، مخابرات ایران،درسال های اخیر،همپای

دنیا ، گام های موثری دراین عرصه برداشته که سیاستگذاران این

عرصه،کارنامه خوبی را ارائه نموده اند ، به گونه ای که تلاش بخش

ارتباطات کشور نشان از یک توسعه ی قابل ملاحظه در برنامه های اول

تا سوم و ادامه آن نیز در برنامه ی چهارم توسعه دارد .

مخابرات در ایران همچون دیگر نقاط جهان با نصب اولین خط تلگراف

در سال 1236 هجری خورشیدی یعنی چهارده سال بعد از موفقیت مورس ،بین تهران و چمن سلطانیه در نزدیکی زنجان ( اردوگاه تابستانی ناصرالدین شاه ) تحقق یافت . دو سال بعد خط تلگراف سلطانیه بهسمت زنجان و تبریز و جلفا امتداد یافت و به شبکه ی تلگرافی روسیه پیوست . توسعه ی تلگراف بسیاری از شهرها را سال به سال در نوردید، تا اینکه ایران در سال 1248 به عضویت اتحادیه بین المللی تلگراف درآمد . اداره تلگراف در سال 1255 به وزارت تلگراف

ارتقاء یافت .

مرحله ی دوم توسعه فناوری مخابرات با نصب تلفن آغاز می شود . اگر

چه اولین خط تلفن در حدود دوازده سال پس از اختراع آن ، یعنی سال

1269 در تهران راه اندازی شد ، اما گسترش شبکه تلفن درسرزمین

پهناور ایران از سال 1320 شروع گردید .

در سال 1269 بین دو ایستگاه ماشین دودی و شهــــرری ارتباط تلفنی

برقرار شد ، بعد از آن بین کامــــرانیه ( شمیران ) و عمارت

سلطنتی وزارت جنگ ( تهران ) و سپس مقر ییلاقی شاه ( سلطنت آباد) و عمارت سلطنتی تهران ارتباط تلفنی دایر شد ، در آبان ماه 1305

تلفن جدید برروی 2300 رشته کابل آماده بهره برداری شد ، در مرداد

1308 به موجب مصوبه ای ، رسیدگی به امور تلفن که دردست شرکتها

بود ، به وزارت پست و تلگراف واگذار و نام آن وزارتخانه به وزارت

پست و تلگراف و تلفن تبدیل گردید . دو سال بعد سهام شرکت های

تلفن برای دولت خریداری و شرکت سهامی تلفن ایران تأسیس شد. پس از

شهریور 1320 همزمان با خروج نیروهای متفقین از کشور ایران ، خطوط

تلفن جدید ( کاریر) که توسط آنان در ایران تأسیس شده بود ،

خریداری گردید .

روند توسعه کیفی و کمی مخابرات از مرحله تلفن مغناطیسی تا مرحله

سیستم خودکار به تدریج ادامه یافت و در سال 1343 استفاده از شیوه

ریزموج ( مایکروویو ) در مخابرات ایران آغاز و به دنبال آن در

سال 1345 اولین کارخانه مخابراتی ایران تأسیس شد . راه اندازی و

بهره برداری از ایستگاه زمینی ماهواره ای شهید قندی ( اسدآباد )

همدان و استفاده از اولین کابل ارتباطی بین شهری PCM بین تهران -

کرج و ایجاد مرکز آموزش مخابرات اقدامات بعدی بود .

در سال 1349 مرکز تحقیقات مخابرات پایه گذاری و در سال 1350 شرکت

مخابرات ایران با ساختاری جدید متولی توسعه و تجهیز شبکه ی

مخابرات کشورگردیدوصنایع مخابراتی راه دور ایران نیزبه منظور

تولید تجهیزات مخابراتی راه دور در همین سال شکل گرفت .

با پیروزی انقلاب اسلامی ، آغاز جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران ،

مانع از توسعه فراگیر شبکه مخابرات کشور شد . با این وجود از سال

1357 تا سال 1363 ، تعداد 351 هزار شماره تلفن در کشور دایر شد .

1300 روستا دارای ارتباط گردید ، 101 شهر ارتباط بین شهری یافتند

و 4083 دستگاه تلفن همگانی شهری و راه دور در نقاط مختلف کشور

نصب شد .

اولین طرح آزمایش کابل نوری در مرکز تحقیقات مخابرات عملی شد و

در سال 1364 کارخانه کابلهای مخابراتی شهید قندی یزد تأسیس و در

سال 68 به بهره برداری رسید . در سال 1367 اولین کابل هم محور

بین شهری از تهران به اصفهان متصل گردید . در سال 1368 اولین

مرکز سوئیچینگ دیجیتال دانشگاه تهران به بهره برداری رسید و در

همین سال اولین خط کابل نوری بین شهری بین تهران - کرج اجراء

گردید .

این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.

(فایل قابل ویرایش است )

تعداد صفحات : 60

عبارات و جملات کلیدی

  • کارآموزی مرکزمخابرات مهدیه
  • گزارش کارآموزی مرکزمخابرات مهدیه
  • کارورزی
  • دانلود کارآموزی مرکزمخابرات مهدیه
  • دانلود گزارش کارآموزی
  • دانلود گزارش کار مرکزمخابرات مهدیه
  • خرید گزارش کارآموزی مرکزمخابرات مهدیه
  • خرید گزارش کارورزی
  • دانلود پروژه کارآموزی مرکزمخاب

خرید فایل

تصادفی