خلاصه
این مطالعه در تلاش است تا ترکیب بازاریابی اجتماعی بهینه را در مورد رفتار صرفه جویی انرژی بازار در دانشجویان دانشگاه های مالزی مشخص سازد. مجموعه ای از 2000 دانشجو از 5 دانشگاه اصلی مالزی دعوت شدند تا ان ترکیب بازاریابی اجتماعی را که ترجیح می دهند ارائه دهند. یک تجزیه و تحلیل متقارن مبنی بر انتخاب , ترکیبی از 5 صفت بازاریابی اجتماعی را به منظور ترویج رفتار صرفه جویانه انرژی شناسایی کرد: این ترکیب شامل ویژگی های محصول , قیمت , مکان , ترویج و نگهداری پس از خرید می باشد. هر ویژگی این ترکیب بالیستی از استراتژی ها همراه است. ویژگی های محصول و نگهداری پس از خرید با سهم 02/27 و 12/27 به ترتیب به وسیله دانشجویان به عنوان ویژگی هایی با بالاترین اولویت در ترکیب بازاریابی اجتماعی برای رفتار صرفه جویانه انرژی انتخاب شدند. ویژگی که کمترین ارجعیت در ترکیب به ان اختصاص داده شده بود ترویج با سهم 59/11 بود. این مطالعه ,ترکیب بازاریابی اجتماعی بهینه را به مدیریت دانشگاه , هنگام تصمیم گیری درباره رفتار صرفه جویانه انرژی بازاریابی توسط دانشجویانی که مصرف کنندگان اولیه انرژی در محوطه دانشگاه هستند ارائه می دهد. علاوه بر این , این مطالعه به مدیریت دانشگاه در تخصیص کارامد منابع کمیاب در انجام مسئولیت های اجتماعی خود و غلبه بر کاستی های بازاریابی با انتخاب امیزه های بازاریابی مناسب کمک می کند.
مقدمه
جهان با مشکلات انرژی حیاتی امیخته شده است , شامل تقلیل منابع انرژی , تخریب اکوسیستم , افزایش قیمت انرژی و تغییر اب و هوا. الگوی ناپایدار کنونی ناکارامد بوده و سیاره خالی از منابع در انتظار پیدا شدن یک راه حل جدید است. چالش اصلی در پیگیری دوام انرژی جهانی این است که تقاضای انرژی رو به افزایش باید کاهش یابد. همان طور که گیلبرگ و پالم 2009 تاکید کردند , جهان ما باید انرژی کمتری برای ایجاد یک جامعه پایدار مصرف کند. یک گزینه برای کاهش مصرف انرژی , صرفه جویی در انرژی است. امروزه یک راه در دسترس ساده برای ایجاد دوام در انرژی , کنترل مصرف انرژی در ساختمان هاست. (zheng 2010 , (liand colombier2009در کشورهای در حال توسعه مانند مالزی , اتلاف انرژی در ساختمان ها نرمال است. (muheldieng 2008). به طور کلی ,. مصرف انرژی در بخش های ساختمانی به طور پیوسته رو به افزایش است. (saidur 2009).
تصادفی