تحقیق آگوستین

توضیح مختصر:

دانلود تحقیق در مورد آگوستین، در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: اگوستین درشهر تاگاست (Tagaste) در الجزایر در سال 354 میلادی به دنیا آمد. مادر او مونیکا مسیحی و پدر او پاتریکیوس مشرک بود. آموزش وی نخست

دسته بندی: علوم انسانی » ادبیات

فرمت فایل دانلودی: zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:25 کیلوبایت

قیمت: 5000 تومان

دانلود تحقیق در مورد آگوستین،

در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:

اگوستین درشهر تاگاست (Tagaste) در الجزایر در سال 354 میلادی به دنیا آمد. مادر او مونیکا مسیحی و پدر او پاتریکیوس مشرک بود. آموزش وی نخست در تاگاست (Tagaste) و آنگاه در مادورا (Madaura) و سپس در کارتاژ، در فنون ادبی بود. در بحبوحه جوانی به کارتاژ رفت و در آن جا به گفته وی، تحت تأثیر غرور و شهوت جوانی از دین مسیحیت که مادر وی به او القاء کرده بود، بیگانه شد. در هیجده سالگی بر اثر مطالعه رساله معروف کیکرو به نام موعظه (Hortentius)، در طلب حقیقت و جستجوی فرزانگی برآمد، ولی آن را در مسیحیت نیافت و تورا ، حس حقیقت طلبی وی را ارضا نمی کرد و تعالیم یهودی- مسیحی که بر طبق آن خداوند عالم را از عدم خلق کرده است، در نظر او مقبول نیفتاد. زیرا خدا را فاعل اعمال شر می دانست و مسأله شر از جمله مسائلی بود که فکر وی را به خود مشغول ساخته بود. چگونه خداوند که خیر مطلق است، می تواند فاعل شر در عالم باشد. همین مسأله وجود شر در عالم باعث شد که دین مانویت را که طبق آن دو مبدأ خیر و شر درعالم وجود دارد، بپذیرد. ثنویت مانی چنین تعلیم می داد که مبدأ خیر و نور در عالم از مبدأ شر، یعنی ماده و ظلمت است.

در سال 383 میلادی، آگوستین که معلم ادبیات در شهر کارتاژ بود، آفریقا را ترک گفت و به شهر رم رفت و سپس سمت استادی کرسی خطابه در میلان را پذیرفت. در این زمان ایمان او به مانویت متزلزل گشت، ولی تمایل وی به شکاکیت آکادمی میانه بیشتر از مسیحیت بود. اما مطالعه برخی از «رسائل افلاطونی» با ترجمه لاتینی ویکتور رینوس (Victor rinus) او را بیشتر به تعالیم مسیحیت راغب کرد. تعالیم نو افلاطونی او را از دو حقیقت آگاه ساخت، نخست آن که وجود عالم روحانی امکان دارد و در واقع امری متقین است. دوم آن که وجود شر در عالم با نظریه خلق عالم، قابل توفیق است: زیرا بنا به تعالیم افلوطین، شر امری وجودی و متحصل نیست، بلکه امری عدمی است. قول به عدمی بودن شر به این معنی نیست که شر وجود ندارد، بلکه به این معنی است که شر عدم یکی از کمالات وجودی است. مثلاً کوری شری است طبیعی ولی امری متحصل نیست بلکه عبارت از عدم کمال بینائی است. به همین نحو، شر اخلاقی عبارت است عدم و نقصان و خطای اراده است. در عین حال امور عدمی چون جهل و تاریکی (که عدم نور است)، اموری متحصل نیست که مخلوق خداوند باشد.

عبارات و جملات کلیدی

  • آگوستین
  • تحقیق آگوستین
  • بررسی آگوستین
  • مقاله آگوستین
  • پروژه آگوستین
  • تحقیق در مورد آگوستین
  • دانلود تحقیق آگوستین
  • پایان نامه پیرامون آگوستین
  • پایان نامه آگوستین
  • مقاله در مورد آگوستین
  • دانلود تحقیق آگوستین
  • دانلود پایان نامه آگوستین

خرید فایل

تصادفی