دسته بندی: کارآموزی » اقتصاد و حسابداری
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 111
حجم فایل:105 کیلوبایت
قیمت: 4900 تومان
دانلود گزارش کارآموزی در مورد بیمه کارآفرین،
در قالب doc و در 111 صفحه قابل ویرایش، شامل:
تاریخچه بیمه در جهان
بیمه در جهان امروز
تاریخچه بیمه در ایران
بیمه قبل از انقلاب
جایگاه صنعت بیمه بعد از انقلاب اسلامی ایران
انواع بیمه
تعریف واژه بیمه
تقسیم بندی انواع بیمه
بیمه های اتومبیل
بیمه بدنه اتومبیل
بیمه مسئولیت مدنی اتومبیل (شخص ثالث)
بیمه حوادث سرنشین
بیمه های مهندسی
بیمه تمام خطر نصب (EAR)
بیمه تمام خطر مقاطعه کاری (CAR)
بیمه حمل و نقل (بیمه باربری)
بیمه های حوادث شخصی
بیمه های مسئولیت
ارزش باز خریدی (Surrender Value)
استثنائات (Exclusions)
الحاقیه (Endorsement)
بازرس خسارت (Loss Adjuster)
بیمه باسرمایه افزایشی (Increasing Term Insurance)
بیمه بدنه کشتی و هواپیما (Aviation and Marine Transport)
بیمه تمام خطر (All Risk Insurance)
بیمه جامع (Comprehensive Insurance)
بیمه جایگزینی کهنه با نو (New-for-old)
بیمه حوادث شخصی (Personal Accident Insurance)
بیمه شکست ماشین آلات (Mechanical Breakdown Insurance)
بیمه گذار (Policyholder)
بیمه عمر زمانی نزولی (Decreasing Term Insurance)
بیمه عمر گروهی (Group Life Insurance)
تعهدات (Warranties)
اصول اساسی در قرارداد بیمه که در صورت تخلف یکی از طرفین، به زیان دیده این اجازه را می دهد که قرارداد مذکور را فسخ نماید.
سرمایه بیمه زندگی (Benefit)
سهم بیمه ای (Contribution)
شدت خسارت (Severity)
شرکت های بیمه اختصاصی (Captive Insurance)
شرایط قابل تبدیل (Convertible Terms)
شرط تمدید (Renewable Term)
مدیریت ریسک (Risk Management)
بیمه بدنه اتومبیل
سرقت کلی اتومبیل (موضوع بند ج)
تعریف بیمه و بیمه حمل و نقل کالا
ماهیت حقوقی عقد قرارداد
انواع طبقه بندی در بیمه های باربری
ب) بیمه نامه با پوشش باز Open Cover
خطرات تحت پوشش در بیمه های باربری داخلی
خطرات تحت شرایط خسارت کلی (Total Loss)
بخشی از ابتدای متن تحقیق:
گرچه به نظر می رسد عمر صنعت بیمه بیش از چند صد سال باشد، اما هیچ کس دقیقاً نمی داند که اولین بیمه نامه مربوط به کدام ملت بوده است. بعضی افراد دریانوردان فینقی را مبتکر بیمه می دانند. بدین صورت که دریانوردان از بازرگانان وام دریافت می کردند و هرگاه دریانورد بدهکار با موفقیت سفر خود را به پایان می برد، موظف بود که اصل و بهره وام دریافتی را ظرف مدت معین به بازرگانان طلب کار بپردازد. در طی این مدت کالای دریانورد در گرو بازرگان بود و اگر به موقع موفق به دریافت طلب خود نمی شد، می توانست کالا را حراج کند. ولی اگر کشتی دریانورد با حوادث دریا مواجه می شد و یا دزدان دریایی حمله ور می شدند و کالا به غارت می رفت، وام دهنده حقی در مورد اصل و بهره وام نداشت. بنابراین بازرگان وام دهنده، خطر را تقبل می کرد، یعنی برگشت اصل و بهره وام در گرو سالم به مقصد رسیدن کالا بود. این نوع وام ها را در تاریخ پیدایش بیمه، بیمه وام های دریایی نامیده اند. با این همه به نظر بسیاری از محققان، بیمه به مفهوم واقعی در سده چهاردهم میلادی به وجود آمده است. زیرا قبلاً کلیسا با بیمه به صورت وام های دریایی مخالفت کرده بود، زیرا طبق قوانین مذهبی، بهره را حرام می دانستند.از این رو تجار وام دهنده شکل آن را عوض کردند و به جای بهره، وام گیرنده جایزه ای می پرداخت که میزان آن به اندازه نرخ بهره بود، ولی شکل آن طوری بود که کلیسا نمی توانست با آن مخالفت کند.
اولین قرارداد بیمه ای که به وجود آن پی برده اند، قرارداد بیمه حمل و نقل است که به سال هزار و سیصد و چهل و هفت میلادی در شهر ژن ایتالیا منعقد شده است، بنابراین شاید شروع فعالیت بیمه ای به معنی امروزی آن، قرن چهاردهم میلادی باشد. پیدایش بیمه در قرن چهاردهم و یا احتمالاً یک قرن قبل از آن به این معنی نیست که قبلاً بشر در صدد یافتن وسیله ای برای مقابله با آثار حوادث نبوده است. آن طور که از تالمود نقل کرده اند، در قرون قدیم بین دریانوردان حاشیه خلیج فارس مرسوم بوده است که هر گاه در کاروانی یکی از حیوانات باربر می میرد، حیوان دیگری به هزینه افراد کاروان تهیه می شود تا صاحب آن به تنهایی زیان وارده را تحمل نکند. در یونان قدیم مؤسساتی دولتی نظیر سازمان های بیمه اجتماعی یا مددکاری وجود داشته که به کمک درماندگان می شتافته است و از جمله تأمین زندگانی افراد کهنسال از کار افتاده را به عهده داشته است. در روم قدیم نیز نمونه هایی از مستمری مادام العمر وجود داشته است. بدیهی است محاسبات حق بیمه در این نوع عملیات که با بیمه امروزی به هر حال شباهتی دارد، مبتنی بر آمار درستی نبوده و به خصوص در مورد مستمری مادام العمر از جدول مرگ و میر حساب شده ای استفاده نمی شد …
تصادفی