میریام مراد، نیکولاس دچی، لیزا سیر، میشل گرابیش، فردیریک مارسل
۱. مقدمه
توسعهی پایدار (SD) در سازمان از طریق مسولیت مشترک اجتماعی (CSR) قابل دستیابی است. در فرانسه CSR توسط RSO (ResponsabilitéSociétale des Organisations) معرفی شده و هدف آن یافتن نوعی توازن میان مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیطی است. با نظر به این مباحث، مدیریت سازمان در نسبت با افزایش (۱) مقررات اجرایی (۲) سایر اقدامکنندگانی که از تصمیمات سازمان تاثیر پذیرفته و باید مورد مشورت قرار گیرند و (۳) شاخصها و پارامترهایی که باید پیگیری شوند بسیار پیچیدهتر شده است.
چنانچه در نظریات کلاسیک اقتصادی و مدیریتی اشاره شده است، شرکتها نیاز دارند برای ادامهی حیات خود منفعت تولید کنند. با این حال مدیران باید در برابر محیط متغیر موضعی پایدار و با ثبات اتخاذ کنند. این نگاه جدید توسط اصول SD پیگیری میشود که در چارچوب آن نحوهی مواجهه با سود، هزینهها و ریسکها تغییر میکند. در حقیقت منفعت نه تنها کمیت مالی است (یورو) بلکه منافع اجتماعی و محیطی را نیز در بر میگیرد (مانند تنوع بیشتر سازمان و یا آلودگی کمتر). اصول SD به سبب نیاز دائمی به ایجاد توازن میان دغدغههای اقتصادی، محیطی و اجتماعی، به مشوقهای سیاسی جدی نیاز دارند (نگاه کنید به شکل ۱) که بدون اجرای الگوی مدیریت مشارکتی قابل دستیابی نیست.
پروژه کارشناسی ارشد مدیریت
فایل محتوای:
۱) اصل مقاله لاتین ۱۱ صفحه ۲۰۱۲ Elsevier
۲) متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی ۲۴ صفحه
تصادفی