دسته بندی: مدیریت » مدیریت آموزش
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 79
حجم فایل:380 کیلوبایت
قیمت: 4400 تومان
دانلود پایان نامه با موضوع توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی،
در قالب doc و در 79 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
پیش فرض های تحقیق
محدودیت های تحقیق
تعریف واژه ها
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
ادبیات تحقیق
نگرش های مدیریت به انگیزش
رویکرد کلاسیک
رویکرد نئوکلاسیک
رویکرد اقتضایی
نگرش های روانشناختی در زمینه انگیزش
نظریه لذت طلبی
نظریه غرایز
نظریه تقویت
نظریه شناخت
نظریه های انگیزشی
الف) نظریه های فعال سازی انگیزش
نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو
نظریه دو جنبه ای انگیزش
نظریه دوعاملی انگیزش
نظریه لذت گرایی مک کللند
نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد
ب) نظریه های فرایندی
نظریه انتظار و احتمال
نظریه برابری
نظریه هدف گذاری
نظریه تقویت و اصلاح رفتار
نظری تفصیلی بر تئوری هرزبرگ
پیشینه تحقیق
جمع بندی
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
متغیرهای تحقیق
ابزار اندازه گیری
روایی و پایایی پرسشنامه
نحوه امتیاز گذاری پرسشنامه
روش جمع آوری اطلاعات
روش های آماری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری
مقدمه
توصیف آماری داده ها
تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
خلاصه تحقیق
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادهای تحقیق
الف- پیشنهادات برخاسته از تحقیق
ب- پیشنهادات برای تحقیقات بعدی
منابع و مأخذ
این فایل به همراه چکیده، فهرست، متن اصلی و منابع با فرمت (docx قابل ویرایش) در اختیار شما قرار می گیرد.
مقدمه پایان نامه:
توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی:
آموزش و پرورش زیر بنای توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه است. به همین دلیل در اکثر جوامع، توجه ویژه ای به آن می شود و سالانه بخش قابل ملاحظه ای از بودجه های هر جامعه صرف فعالیت های آموزشی می گردد. از سوی دیگر ، در انتقال میراث فرهنگی جامعه از نسلی به نسل دیگر و زمینه سازی برای باروری میراث فرهنگی، شاید هیچ عنصری به اندازه آموزش توسط معلمان با انگیزه سهم و نقش اساسی ندارد. در حقیقت معلمان، هسته های اصلی آموزش و پرورش و معماران واقعی تعلیم و تربیت در جامعه اند(۱). برای تحقق این امر مهم، جوامع بشری به معلمان با انگیزه و اثر بخش نیاز دارند تا بتوانند جوانان را در قالب یک نظام تعلیم و تربیت اثر بخش پرورش دهند و آنان را برای آینده ای بهتر تجهیز کنند. بنابراین به نظر می رسد برای ایجاد انگیزه های شغلی قوی ، مسؤولین باید تلاش نمایند تا بتوانند محیطی جذاب و مطلوب که بتواند به نیازهای معلمان پاسخ دهد فراهم آورند.
بدیهی است برای انجام چنین امر مهمی در مرحله نخست، شناسایی نیازها و انگیزه های معلمان از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوان هماهنگ با برنامه ریزی های منظم و مطابق با اصول، ضمن دست یابی به اهداف تعلیم و تربیت، معلمان نیز به اهداف شخصی خود دست یابند.
صاحب نظران نظریه های مختلفی را در مورد انگیزش ارائه کرده اند. یکی از نظریه هایی که کاربرد زیادتری دارد، نظریه دوعاملی انگیزش فردریک هرزبرگ است.
این نظریه نیازهای انسان را به دو گروه عوامل بهداشتی یا ابقاء کننده و عوامل انگیزاننده تقسیم می کند. عوامل بهداشتی عواملی مانند: حقوق و مزایا، سرپرستی، روابط با مافوق و زیر دستان و امنیت شغلی هستند که وجود آنها در کار باعث جلوگیری از نارضایتی کارکنان می شود، اما باعث انگیزش و رضایت در کار آنان نمی شود. عوامل انگیزاننده عواملی مانند موفقیت در کار، قدردانی، رشد و پیشرفت و ماهیت شغل، هستند که وجود این عوامل باعث انگیزش و رضایت در کار میشود اما فقدان آن ها باعث ترک شغل و نارضایتی نمی شود.
با توجه به کاربرد فراوان نظریه دو عاملی هرزبرگ در انگیزش شغلی کارکنان، این تحقیق قصد دارد تا عوامل مؤثر بر ایجاد انگیزش شغلی معلمان تربیت بدنی شهرستان نیشابور را در ارتباط با این نظریه شناسایی و اولویت بندی نموده و از آن برای رفع نیازها و ایجاد انگیزش در کار معلمان استفاده نماید.
تصادفی