موضوع کلی این گزارش , بررسی نامتعادلی با رواثر آن در تلفات شبکه توزیع می باشد که شامل دو فصل می باشد بدین ترتیب که در فصل اول اثر عدم تعادل بار در افزایش تلفات شبکه توزیع بوده و به طور کلی مربوط به مطالعات اولیه می باشد تا دید کلی از هدف گزارش بدست آید. فصل دوم به بررسی روشهای کاهش تلفات نامتعادلی بار اختصاص دارد. فصل اول شامل دو بخش است که بخش نخست اثر عدم تعادل بار در افزایش تلفات در شبکه فشار ضعیف می باشد که به طور کلی به بررسی عدم تعادل بار در شبکه فشار ضعیف می پردازد و مقدار تلفات ناشی از آن محاسبه نمودخ و درصد آنرا نسبت به تلفات شبکه سراسری بیان می دارد. بدین وسیله به ارزش بررسی و تحقیق در این مورد پی برده می شود.
فهرست:
فصل اول: اثر عدم تعادل بار در افزایش تلفات شبکه توزیع
اثر عدم تعادل بار در افزایش تلفات شبکه فشار ضعیف
تبعات نامتعادلی بار
شبکه فشار ضعیف
عدم تساوی بار فازها
اضافه تلفات ناشی از جریان دار شدن سیم نول
رسم نمودار چگونگی رابطه بین افزایش عبور جریان از سیم نول و میزان
تلفات در شبکه (بار کاملاً اکتیو)
شرایط لازم برای تعادل شبکه علاوه بر یکسان نمودن بار فازها
اثر نامتعادلی بار در افزایش تلفات ترانسفورماتورهای توزیع
عملکرد نا متعادل ترانسفورماتورهای سه فاز
بارهای تکفاز روی ترانسفورماتورهای سه فاز
بار تکفاز خط به خنثی در ترانسفورماتورهای سه فاز
بررسی تلفات نامتعادلی در ترانسهای توزیع
ارائه پیشنهاد جهت کم کردن تلفات نامتعادلی در ترانسفورماتورهای توزیع
فصل دوم: بررسی روش های کاهش تلفات ناشی از نامتعادلی بار
ارائه الگوریتم جهت تعادل بار فازها
اساس روش
تعیین آرایش بهینه شبکه
تخصیص انشعاب جدید بودن تغییر آرایش شبکه
تخصیص انشعاب جدید به شبکه بهینه شده
ارائه الگوریتم
امکان سنجی افزایش سطح مقطع نول
امکان سنجی افزایش سطح مقطع نول در خطوط با بار سبک
امکان سنجی افزایش سطح مقطع در خطوط با بار متوسط
امکان سنجی افزایس سطح مقطع نول در خطوط با شعاع تغذیه طولانی
نتیجه گیری
سیستم زمین و اثر آن در کاهش تلفات شبکه توزیع
تلفات در سیستم نول
کاهش تلفات در سیم نول
کاهش افت ولتاژ در سیم نول
اثر زمین نول در محل مصرف
زمین کردن شبکه توزیع
مقاومت سیم اتصال زمین و مقاومت زمین
مدل خط توزیع
اثر نامتعادلی فازها بر روی تلفات با توجه به سیستم زمین
حساسیت تلفات نسبت به مقاومت اتصال به زمین
جنبه اقتصادی خطا در تلفات
مقایسه هزینه ایجاد سیستم زمین و صرفه جوئی ناشی از کاهش تلفات پیک