مروری بر تکنیک های مدیریت ریسک در پروژه ها…

چکیده

هدف: هدف این مقاله این است که مروری بر تکنیک هایی داشته باشد که ازمدیریت ریسک در پروژه های توسعه محصول با استفاده از فلسفهی مهندسی معاصر (CE) حمایت میکنند.

طرح/ اسلوب شناسی/ روش: استاندارد مدیریت ریسک استرالیا/نیوزلند (AS/NZS ۴۳۶۰: ۱۹۹۹) یک ساختار مشابه برای مدیریت ریسک ارائه میدهد. این استاندارد برای پروژه های توسعه محصول در محیط CE اتخاذ شده بود. در این مقالهکاربرد تکنیک های موجود در فرایند مدیریت ریسک بررسی میشوند که اصطلاحا آنها را تکینک هایی برای ایجاد بافت، شناسایی ریسک، ارزیابی ریسک و مقابله با ریسک مینامیم.

یافته ها: مدیریت ریسک فعالیتی در حوزه مدیریت پروژه است که به دلیل محیط کاری فعلی و توجه و رقابت جهانی، به آن توجه ویژه ای میشود. تکنیک های مرور شده در این مقاله به طور همزمان در مبنای ad hoc استفاده شده اند. شیوهای که بیشتر بر ریسک تمرکز داشته باشد ممکن است منجر به استفاده تلفیقی از چندین تکنیک شود که این امر سبب افزایش کارایی مدیریت پروژه میشود.

مفاهیم ضمنی: تکنیک هایی که در این مقاله مرور میشوند می توانند برای ارتقا ابزارهای مدیریت ریسک برای مدیریت و پروژه های توسعه محصول بکار برده شودند.

اصالت/ارزش: در این مقاله تکنیک هایی ذکر شده اند که میتوان از آنها در اجرای عملکردهای مدیریت ریسک در پروژه های توسعه محصول با دیدگاه CE استفاده کرد.

کلید واژه ها: مدیریت ریسک، مدیریت پروژه، توسعه محصول، مدیریت ریسک

پروژه کارشناسی ارشد مدیریت

فایل محتوای:

۱) اصل مقاله لاتین ۱۵ صفحه

۲) متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی ۱۴ صفحه

خرید فایل

تصادفی