چکیده
در این پژوهش، دو الگوریتم خوشه بندی جدید را معرفی می کنیم. شبکه آموزشی رقابتی پیشرفته (ICLN) و شبکه آموزشی رقابتی پیشرفته نظارتی (SICLN) که در زمینه تشخیص کلاهبرداری و تشخیص نفوذ شبکه در می باشند. شبکه آموزشی رقابتی پیشرفته (ICLN) به عنوان الگوریتم خوشه بندی غیرنظارتی می باشد، که قوانین جدیدی را برای شبکه های عصبی آموزشی رقابتی استاندارد (SCLN) اعمال می کند. نورون های شبکه در شبکه آموزشی رقابتی پیشرفته (ICLN) برای ارائه مرکز داده توسط قوانین بروز شده تنبیه و پاداش جدید آموزش دیده اند. این قوانین بروز شده، بی ثباتی شبکه های عصبی آموزشی رقابتی استاندارد را از بین می برند. شبکه آموزشی رقابتی یشرفته نظارتی (SICLN) به عنوان نسخه بازبینی شده شبکه اموزشی رقابتی پیشرفته (ICLN) می باشد. در SICLN (شبکه آموزشی رقابتی پیشرفته نظارتی (SICLN) ، قوانین بروزرسانی شده نظارتی از دسته بندی داده برای هدایت مراحل آموزش برای دسترسی به نتایج خوشه بندی بهتر استفاده می کند. شبکه آموزشی رقابتی پیشرفته نظارت شده می تواند برای داده های دسته بندی شده و دسته بندی نشده اعمال شده و در سطح بالایی در برابر اتیکت های مفقودی و تاخیری مقاوم می باشد. علاوه بر این، شبکه آموزشی رقابتی پیشرفته نظارتی (SICLN) دارای قابلیت بازسازی بوده، بنابراین کاملا مستقل از تعداد اولیه خوشه ها می باشد. برای ارزیابی الگوریتم های مورد نظر، به مقایسه عملی در مورد داده های تحقیق و داده های حقیقی در تشخیص کلاهبرداری و تشخیص نفوذ شبکه پرداختیم. نتایج اثبات می کند که هر دو مورد ICLN و SICLN به بایگانی عملکرد بالا می پردازند، و SICLN در الگوریتم های خوشه بندی غیرنظارتی سنتی عملکرد بهتری دارد.
کلیدواژه: آموزش رقابتی، شناسایی کلاهبرداری، شناسایی نفوذ، خوشه بندی نظارتی/ غیر نظارتی، شبکه عصبی
مقدمه
تشخیص کلاهبرداری و تشخیص نفوذ در شبکه در کسب و کار تجارت الکترونیک بسیار مهم می باشد. بر طبق به گزارش های تجارت الکترونیک فروش اداره سرشماری ایالات متحده، تجارت الکترونیک در امریکای شمالی دارای رشد 20% یا بیشتر در هر سال می باشد. به هر حال کلاهبرداری در شرکت های تجارت الکترونیک ایالات متحده و کانادا منجر به هزینه تلفات زیادی شده است. با توجه به رشد اخیر در تجارت الکترونیک، کلاه برداری در زمینه کارت های اعتباری بسیار رایج شده است. بر مبنای نتایج بررسی در سال 2009، به طور متوسط، 1.6% از سفارشات بر مبنای کلاه برداری بوده، که حدود 3. 3 میلیارد دلار می باشد. علاوه بر ضررهای مستقیمی که از طریق فروش های کلاهبرداری انجام شده است، اعتماد قربانیان کلاهبرداری در زمینه کارت های اعتباری و شرکت خرده فروش کمتر شده، که در نتیجه ضرر ها نیز افزایش یافته است. هدف شرکت ها و صادر کنندگان کارت های اعتباری این است تا هر چه زودتر به افشا یا جلوگیری از کلاه برداری بپردازند. از طرف دیگر نفوذ به شبکه، از پشت به شرکت های تجارت الکترونیک ضربه می زند. زمان وقفه سرورهای وب یا نفوذ به اطلاعات یا کسب و کار مشتری منجر به ضررهای زیادی می گردد.
تصادفی