تحقیق علل بررسی دزدی در کودکان ،…

توضیح مختصر:

مقدمه از آفات اجتماعی که مخصوصا پس از جنگ جهانی قرن حاضر موجب متلاشی شدن خانواده ها و سرگردان شدن کودکان ستمدیده ای شده است که بر اثر کمبود مواد غذایی در زمان جنگ یا سالهای پس از جنگ و نداشتن سرپرست و حامی به پرتگاه دزدی و بی عفتی و بدبختیهای دیگر اجتماعی سوق داده شده اند و موجب افزایش بزهکاری در م

دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:34 کیلوبایت

قیمت: 8000 تومان

مقدمه

از آفات اجتماعی که مخصوصا پس از جنگ جهانی قرن حاضر موجب متلاشی شدن خانواده ها و سرگردان شدن کودکان ستمدیده ای شده است که بر اثر کمبود مواد غذایی در زمان جنگ یا سالهای پس از جنگ و نداشتن سرپرست و حامی به پرتگاه دزدی و بی عفتی و بدبختیهای دیگر اجتماعی سوق داده شده اند و موجب افزایش بزهکاری در میان اطفال، نوجوانان و بالاخره جوانان گردیده است.

از طرف دیگر، تمدن ماشینی نیز، نابسامانیها و ضایعات انسانی فراوانی را بار آورده که از آن جمله، از هم گسیختگی روابط اجتماعی است که علیرغم کلیه تمهیدات و اقدامات دولتها این از هم گسیختگی روابط، به بزهکاری نوجوانان ختم می گردد.

امروزه یکی از مسائلی که روز بروز بیشتر مورد توجه روانشناسان و افرادی که به نحوی به مساله بزهکاری نوجوانان سر و کار دارند قرار می گیرد. تاثیر و نفوذدر پیدایش رفتارهای خارج از قاعده و تهاجم آمیز نوجوانان است. به دلایل بسیاری که مهمترین آن جدایی روحی و جسمی افراد خانواده از یکدیگر می باشد، کودکان و نوجوانان امروزی ساعات بیشتر و ایام زیادتری از دوران طفولیت خویش را در محیط مدرسه می گذرانند و در پاره ای از موارد اصولا مدرسه برای تعدادی از پدران و مادران امروزی به صورت پانسیون کم خرج و بی ضرری در آمده که به ایشان فرصت می دهد تا آزادانه از زیر بار مشکلات فرزندان خود شانه خالی کنند.

نکته تاسف انگیز تنها در این خواهد بود که مدارس آن چنان که در بسیاری از ممالک در حال توسعه مشاهده می گردد آماده پذیرایی وظیفه دشوار خویش نباشند و از همه مهمتر این که این مسئولیت را آن چنان که باید و شاید نشناسند و در چنین مواقعی خواهد بود که به قول روانشناس معروف «کارل گرسین»: «در بسیاری از موارد، مدارس خود عامل ارتکاب نوجوانان به بزهکاری خواهند بود.»

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه

تعاریف

تاریخچه بزهکاری

خصوصیات شخصیتی فرد بزهکار

علل و عوامل مؤثر در بزهکاری اطفال و نوجوانان

الف: عوامل اجتماعی

محیط داخلی و خانوادگی

تایر رفتار والدین بر روی اطفال

ب: عوامل فردی (علل جسمی و روحی)

عوارض والدین

علل و عوامل شخصی

ج: محیط اجتماعی (خارجی به معنی اخص)

سینما و تلویزیون

مطبوعات و نشریات

پارکها و اماکن عمومی

د: علل و عوامل غیر مستقیم و استثنایی

طلاق و جدایی والدین

علل و عوامل موثر در طلاق

بزهکاری در جوامع شهری و روستایی

پیشگیری و درمان

اقدامات مفید و سودمند دولتها در روسپیگیری بزهکاری

منابع و مآخذ

عبارات و جملات کلیدی

  • تحقیق
  • کار تحقیقی
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی علوم اجتماعی
  • علوم اجتماعی
  • تحقیق علل بررسی دزدی در کودکان
  • نوجوانان و جوانانبررسی دزدی
  • علل بررسی دزدی در جوانان

خرید فایل

تصادفی