پایان نامه تحصیلی جهت اخذ مدرک کارشناسی در رشته روانشناسی عمومی عنوان: اعتباریابی پرسشنامه هوش هیجانی بار-اُن در جمعیت دانش آموزی شهر یزد در سال تحصیلی ۸۷-۱۳۸۶ فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه... ۴
بیان مسأله... ۵
اهمیت و ضرورت تحقیق... ۶
اهداف پژوهش... ۷
- هدف کلی... ۷
- اهداف جزئی... ۷
سؤالات پژوهش... ۷
فرضیه های پژوهش... ۸
تعریف متغیر... ۸
- تعریف نظری... ۸
- تعریف عملیاتی... ۸ فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق مقدمه... ۱۰
بخش اول: سوابق نظری... ۱۰
تاریخچه طرح هوش هیجانی... ۱۰
تعاریف هوش هیجانی... ۱۳
خصایصی که هوش عاطفی را می سازند... ۱۴
گستره هوش هیجانی... ۱۵
هوش هیجانی و توانایی شغلی... ۱۵
هوش هیجانی و موفقیت زناشویی... ۱۶
هوش هیجانی و اختلال های روانی... ۱۶
هوش هیجانی و حافظه... ۱۷
هوش هیجانی و آینده... ۱۷
آموزش و پرورش و افزایش هوش هیجانی... ۱۷
نقش مدرسه در پرورش هوش هیجانی... ۱۹
هوش هیجانی از دیدگاه بار-اُن... ۲۰
مشخصات هوش هیجانی بار- اُن... ۲۱
حیطه های پرسشنامه هوش عاطفی بار-اُن... ۲۲
نحوه نمره گذاری پرسشنامه... ۲۳
معرفی سئوالات مربوط به هر مقیاس... ۲۴
کلید نمره گذاری آزمون هیجان بهر بار-اُن... ۲۵
ارزیابی پرسشنامه هوش عاطفی بار-اُن... ۲۶
لزوم هنجاریابی پرسشنامه هوش عاطفی بار-اُن... ۲۶
بخش دوم: سوابق پژوهشی... ۲۷
پژوهش های خارجی... ۲۷
پژوهش های داخلی... ۳۳ فصل سوم: روش شناختی تحقیق مقدمه... ۴۰
روش تحقیق... ۴۰
جامعه تحقیق... ۴۰
نمونه تحقیق... ۴۰
روش نمونه گیری... ۴۱
ابزار پژوهش... ۴۱
روش اجرای تحقیق... ۴۲
روش های تجزیه و تحلیل داده ها... ۴۲ فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها مقدمه... ۴۵
۱- ماتریس همبستگی سئوالات آزمون با هم و با نمره کل... ۴۶
۲- ماتریس همبستگی خرده مقیاس ها قبل از تحلیل... ۴۶
۳- محاسبه پایایی کل آزمون... ۵۱
۴- تحلیل پایایی درونی مقیاس های پرسشنامه هوش هیجانی... ۵۲
۵- شاخص های توصیفی خرده مقیاس ها و میانگین کل هوش هیجانی... ۵۳
۶- ماتریس همبستگی کل خرده مقیاس ها با هم و با نمره کل... ۵۴
۷- تحلیل عوامل به روش مؤلفه های اصلی و چرخش واریماکس... ۵۴
فرضیه های تحقیق... ۵۵
نتیجه نهایی تحلیل پرسشنامه... ۵۷ فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری مقدمه... ۵۹
مروری بر تحقیق... ۵۹
بحث و نتیجه گیری... ۶۰
پیشنهادات تحقیق... ۶۱
- پیشنهاد به والدین... ۶۱
- پیشنهاد به دانش آموزان... ۶۲
- پیشنهاد به معلمان... ۶۲
- پیشنهاد به مسئولین آموزش و پرورش... ۶۲
- پیشنهاد برای تحقیقات آینده... ۶۳
محدودیت های تحقیق... ۶۳
- محدودیت های تحت کنترل پژوهشگر... ۶۳
- محدودیت های خارج از کنترل پژوهشگر... ۶۴
منابع و مآخذ... ۶۵
منابع فارسی... ۶۵
منابع انگلیسی... ۷۰
منابع اینترنتی... ۷۱
ضمائم... ۷۲
معرفی نامه از دانشگاه...
معرفی نامه از آموزش و پرورش...
نمونه ای از پرسشنامه...
نمونه ای از پاسخنامه...
جدول ها و نمودارهای تحقیق...
- ماتریس همبستگی سئوالات آزمون با هم و با نمره کل...
- ماتریس همبستگی خرده مقیاس ها قبل از تحلیل...
- محاسبه پایایی کل آزمون...
- تحلیل پایایی درونی مقیاس های پرسشنامه هوش هیجانی...
- شاخص های توصیفی خرده مقیاس ها و میانگین کل هوش هیجانی...
- ماتریس همبستگی کل خرده مقیاس ها با هم و با نمره کل...
- تحلیل عوامل به روش مؤلفه های اصلی و چرخش واریماکس...
- خلاصه مطالعه سموعی ۱۳۸۲...
مقالات انگلیسی
تصادفی