عنوان انگلیسی مقاله: Enhancing Competitive Edge Through Knowledge Management in Implementing ERP Systems
عنوان فارسی مقاله: افزایش حاشیه رقابت از طریق مدیریت دانش در پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP)
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١۶
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
چکیده ترجمه:
در این تحقیق ما با استفاده از داده های ١٧٠ شرکت تولیدی، پنج تسهیل کننده برای مدیریت دانش در محیط برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP) شناسایی کردیم. علاوه بر این، ارتباط بین مدیریت دانش و مزیت رقابتی شرکت های تولیدی در محیط تجارت الکترونیکی را بررسی کردیم. نتایج مطالعه نشان می دهد که پذیرش آمادگی سازمان برای مدیریت دانش، آموزش کارکنان و یادگیری، اطلاعات و شبکه داده، فرایند اشتراک دانش و وارسی دانش به عنوان تسهیل کننده های مدیریت دانش، اثر هم افزایی مثبتی روی مزایای رقابتی موسسات دارند.
مقدمه
افزایش سرعت و قدرت کامپیوترها و سیستم های اطلاعاتی با توسعه سیستم های اطلاعاتی پیشرفته موسسات تلاقی پیدا کرده و روش های اداره دانش آنها و دارایی های فکری در یک محیط تجارت الکترونیکی تغییر داده است. در سال های اخیر تجارت الکترونیکی به عنوان روش جدید هدایت کسب و کار در بازار رقابتی شناخته شده است. به عنوان یک جز مهم از تجارت الکترونیکی، سیستم های برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP) با ناحیه های کارکردی کسب وکار مانند بازاریابی و فروش، تولید، دارایی، منابع انسانی و مدیریت مالی یک شرکت و تأمین کنندگان و مشتریان مربوطه در سلسله مراتب زنجیره تأمین ادغام شده است
در طی دهه گذشته سیستم های برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP) جایگزین سیستم های Legacy در بیش از ۵٠٠ شرکت Fortune شده اند. هزینه برای سیستم های برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP) از سال ١٩٩٠ بیشترین بخش سرمایه گذاری در IT را به خود اختصاص داده است و در بیش از ۶٠% از شرکت های چند ملیتی پیاده سازی شده است. بازده نگهداری بازار برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP) ١٧.٢$ میلیارد دلار در سال ١٩٩٨ بود. حتی شرکت های نرم افزاری اصلی ایالات متحده نیز تولیدات برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP) را پذیرفتند. برای مثال IBM و مایکروسافت هم اکنون اکثر نرم افزارهای کسب و کارشان SAP R/٣ ER هست. اخیراً برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP) در بخش بازار موسسات کوچک و متوسط به علت اهمیت مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) و مدیریت زنجیره تأمین (SCM) به کار می رود
تصادفی